Direktlänk till inlägg 15 mars 2023

Många samtal

Av Sirpa - 15 mars 2023 06:35

Jag har nu samtalat med mina barn och några vänner som värnar om mitt mående och min hälsa.

Dessa samtal samtidigt med mina egna tankar och funderingar om framtiden ledde till att jag gjorde valet att från och med 30/4 inte längre ha någon anställningsform hos Västanhede.

Inte ens som timanställd.

Min framtid får inte innehålla stress då jag känner att det är den största orsaken till att min hälsa har spårat ur. Stress som kommit av sömnbrist, oro och ständigt jagande i tidsnöd. Det håller inte i längden för en människa som behöver struktur och framförallt återhämtning för att reparera kropp och knopp i vilan.

Tog samtalet med min chef igår och det känns både befriande och samtidigt sorgligt att behöva ta ett sådant definitivt beslut.
Men jag har inget val.

Jag är ingen ung jänta som klarar av att leva med ständig oro i en tillvaro som jag känner inte ens är menad för mig.
Den får yngre förmågor ägna sig åt.

Kompetenta bussförare växer ju på träd....
Jag är enkel att ersätta.

Den 30/4 kör jag min sista dag och lämnar sedan in allting.
Uniform, nycklar osv....

Jobb finns när jag behöver ...
Mina snart 40 år i Bussbranschen är nu lagda bakom och jag går in i ett nytt tänk.
Visst kommer jag köra buss :)
Men på ett helt annat vis än jag gjort de senaste åren som beställningschaffis på Heltid.

Nu jobbar jag med att se till att kroppen kommer till ro såpass att mitt blodtryck kommer ner i normala värden.
Väntar på att Vårdcentralen ska göra sitt för att hjälpa mig.

Men jag vet att den enda som verkligen kan hjälpa mig hitta balansen igen är Jag Själv.

Jag stänger dörrar till det som inte tillför något och öppnar nya till en framtid som Pensionär med ett aktivt liv.
Som finns för den som behöver hjälp med några timmars körningar då och då.

Total förändring räddar mitt liv

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards