Direktlänk till inlägg 18 januari 2024

Åter till livet

Av Sirpa - Torsdag 18 jan 05:08

Jätteskönt att vakna på morgonen och vara hyfsat pigg.
Inte som det varit senaste veckan med huvudvärk, rinnande ögon, luftvägarna igenkorkade och helt slut i kroppen.

Har varit uppe en dryg timme och behövt snyta mig två gånger bara.
Då för att få ut sånt som sitter fast i luftvägarna, som släpper vartefter.
Inte den snorkran som jag haft att tampas med sedan i Lördags.

Har varit smart nog att smörja upp runt snoken och läpparna då det irriterar huden grymt med allt snytande.
Kanske klarar mig från att få de obligatoriska blåsorna jag brukar få efter förkylningar.
Har smort med Bivaxsalva som även varit lindrande för andningen då det är nån fräsch uppiggande doft i salvan.

Känner att sömnen gjort susen för kroppens kamp mot viruset.
Sovit minst 8 timmar varje natt.
Visst har jag vaknat fast det har gått bra att somna om rätt omgående.

I tisdags ringde en trafikledare från ett av företagen jag kör för och skulle checka om jag kan jobba.
Hon visste inte att jag var hemma risig och blev alldeles förskräckt när hon hörde hur täppt och rosslig jag var.
Hon bad om ursäkt för att hon störde mig och jag sa som det var att hon stör Aldrig.
Självklart vill jag bli uppringd om hjälp behövs.

Jag lät meddela att jag är tillgänglig för jobb från Tisdag kommande vecka.
Att jag ska med döttrar och barnbarn till Ullared ett par dagar.
Kommer hem sent Lördag kväll och då vill jag ha Söndagen hemma och vila.
Måndag ska dotterns Volvo till Biliaverkstad för felsökning.
Ett sista försök för att få bukt med vad som händer när det plötsligt inte går att starta.

Hon orkar inte fixa med den biten ensam så jag ser till att ordna dit bilen. Säg vad jag inte gör för ungarna mina när det behövs hjälp.

Igår var det snöstorm och bara några få minusgrader.
Nu ska kylan stramas åt igen och Fredag Lördag ska det vara sträng kyla.
Vi väljer att ta in Ozzy kanin så han klarar sig medans vi är iväg.
Han behöver få vattnet fixat flera gånger om dagen då det fryser i hans kaningård.
Han får bo i källaren det dygnet vi är iväg.
Där är inte så varmt för det kan han inte vara i heller med sin tjocka vinterpäls.
Källaren är torr och fin med fönster så det funkar fint.

Svärsonen tittar till katter, höns och kanin medans vi är iväg så ingen är utan uppsikt. Vi älskar ju våra pälsklingar djupt.
Han är ju bara ett stenkast bort.

Det ska bli mysigt att åka iväg med döttrar och barnbarn.
Tonåringen härhemma ser fram emot Gekåsbesöket med tindrande ögon.

Jag kommer köra hela vägen, det brukar jag göra.
Gänget får vila i bilen. Vi åker tidigt hemifrån så dem kommer nog sova nåt första timmarna.
Om jag inte orkar ränna runt på Gekås alla timmar så åker jag till boendet och vilar. Hämtar sedan gänget när dem shoppat klart.
Vi har ju bokat övernattning och frukost.

Känns skönt att vara åter på banan.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards