Direktlänk till inlägg 29 januari 2024

Skönt komma hem

Av Sirpa - Måndag 29 jan 10:56

Inatt var det verkligen en välsignelse att få komma hem.
Hade så ont i kroppen och hade bara en önskan, att få komma hem i vila.

Söndagen blev så lång i arbetstid att jag måste lämna bussen otankad och ostädad för min arbetsramtid på 15 timmar tog slut.

Vi åkte från arenan i Karlstad 17.10 och då hade jag redan varit igång sen innan 8 på morgonen.

Full rulle till Eurostop i Örebro där ungdomarna skulle äta på de ställen som finns där.
Jag var kvar i bussen.
Orkade helt enkelt inte mer än att resa på mig med stor möda och gå lite i bussen.

Handen värkte, ryggen, nacken och vänster knä alldeles svullen efter fallet tidigare på dan.
Halkade ju helt på rygg när jag klev ur bussen vid hotellet.
Slog handen blodig och kläderna genomvåta då det var vatten på isen ute på parkeringen.

Efter 45 minuter rullade vi vidare i full fart till Hässelby Stockholm och lastade ur allt ur bussen.
Jag gjorde en grovstädning invändigt där jag fick ihop en hel svart sopsäck med sopor efter ungdomarna.
Bussen såg ut som shit invändigt med chips och annat skräp på golvet.
Nyaste bussen!

Jag förstår inte sånt beteende där man inte är fostrad till att vara rädd om saker.
Där bär föräldrarna ansvaret tycker jag. Det är därifrån sådant vettigt förnuft ska läras in hos barnet.
Det existerar knappt längre i de generationer som nu har egna barn.

Rullade snabbt till hemsepån för att inse att jag inte hinner göra annat än kasta sopsäckarna. Hade en från resan till Karlstad i fredags också.

Måste bara lämna bussen som den var.
Kändes inte vidare värst bra att lämna allt till någon kollega att ta hand om under måndagen.
Jag hade inget val i det läget.
Hade jobbat 15 timmar och dessutom kunde jag knappt gå på grund av smärtorna i kroppen. Vänsterhanden i stort sett obrukbar och fruktansvärd huvudvärk.

Dotter och barnbarn var och hämtade mig. Klockan var 23.30 när vi rullade hemåt. Svarthalka på vägarna och riktigt lömskt.
Jag var totalt slut efter den långa dagen.
Mejlade till min chef om läget och bussens skick så den skulle tas om hand. Den skulle inte ut i jobb nåt den dagen som tur var.

Dottern lade en elektrisk värmemadrass i min säng och den sov jag med hela natten. Kändes ljuvligt mot min rygg och nacke med värmen
Somnade vid halv 2 tiden och sov som en stock.
Hade tagit rejäl dos med smärtlindring.

Vaknade vid halv 8 tiden när dottern skulle köra barnbarnen till skolan.
Tog mig ur sängen med stor möda. Stel som en pinne och kroppen i stor protest.
Toabesök och sedan kaffekopp med till sängen. Låg och bara kände efter vad som var lämpligast som nästa steg.

Klev upp och fixade lite frukost, laddade tvättmaskinen efter att jag packat upp.
Plockade ur diskmaskinen och såg till att röra på mig i olika lägen för att få igång delarna som gjorde ont.

Känner mig väldigt trött idag.
Lättad över att vara hemma och att jag inte blev mera tilltygad än jag blev vid fallet igår.
Fick veta från min chef att bussen tas om hand under dagen så då kunde jag slappna av den biten också.

Ska vila en del men också röra på mig för att få fart på kroppen.

Just nu är båda katterna hos mig i sängen. Ska läsa min bok och kanske ta en tupplur.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards