Alla inlägg den 4 april 2023

Av Sirpa - 4 april 2023 21:02

Tog en längre promenad idag upp i skogen och ute i hagen.
Båda katterna hängde med på promenaden och Wille passade på att då och då lägga sig och njuta av vårsolen.

Av Sirpa - 4 april 2023 06:52

Igår hade jag en lång dag med körning till Stockholm.

Gick upp 4.15 och åkte hemifrån straxt efter 5. Hämtade buss från depån i Hallatahammar.
Tillbaka med den hit till Eskilstuna för att köra Grillska Gymnasiet till Stockholm 8.00
Släppte av centralt och åkte sedan ut till Djurgårn och parkerade.

Hade med mig frukost, filt och bok.
Kände mig jättetrött efter frukosten vid 10.30 så jag bäddade ner mig över säten och sov en kort stund. Ca 20 minuter.

Var inte alls i form denna dag.
Trött, håglös, frusen och knepig.
Läste bok, städade buss och gick bara en pyttekort promenad.
Tröttheten var värst.

Hade med rågbröd till frukosten och det gav mig magvärk och svullen buk.
Verkar som rågbröd inte funkar.

Vid 14 tiden rullade jag iväg in mot centrum igen för att hämta eleverna vid Brunkebergs torg.
Stockholm är ju inte ultimata turistbusstillhållet direkt!
Definitivt inte i centrum.

Hade väldigt bra flyt ut ur stan och det tack vare att vi kom iväg innan den värsta rusningen.
Åkte 14.45 från Brunkeberg.

Hade ju hämtat upp elever vid Läggesta station på ditvägen så dem fick jag lämna av på hemvägen.
Rullade in i Eskilstuna vid 16.15
Släppte av och köade sedan ut ur gröten i stan.
Självklart ligger ju skolan i centrum.

Nu kommer man ju hyfsat fram i stan mot förut när det var avstängt och byggarbetsplatser precis överallt.
Helt hopplöst med buss då.

Tankade, tvättade buss, svabbade golv och tömde toan innan parkering och avslut vid 18 tiden.

Anlände hem jättetrött och hungrig.
Magvärken gav med sig när jag ätit kvällsmat.
Sova vid 20.30 med två mysiga katter värmande intill.

Jag kämpar på.
Ett steg i taget. Vissa dagar ett par steg bakåt och sedan sakta framåt igen.

Jobbet känns inte så kul som det gjorde tidigare. Mest bara en kamp med orken just nu.
Hoppas jag kan få gnistan tillbaka.
Nu är det ju början av April och sista dagen denna månad är min sista fasta arbetsdag.

Ska bli så skönt att kunna varva ner något.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards