Alla inlägg den 7 april 2023

Av Sirpa - 7 april 2023 05:44

Hälsningar från Kaninhuset.

Izzy och Ozzy känner Påskharen har jag fått veta.

Här på fotot mumsas det av årets första spirande grönska och båda njuter av få lite. Bara lite så de små magarna vänjer sig vid det nya.
Hela vintern har bägge fått morötter och andra grönsaker i sin matskål.
Nu kan vi snart ge från naturen.

Äppelträdkvistar har också varit en del av vinterns meny. Lite näringsrik pellets också så kosten har varit fullvärdig kaniner som lever ute i sitt Kaninhus.
Hela tiden obegränsat med färsk hö dessutom.

Nu till Påsken får vi se vad som kommer i Påskägget från deras kompis Påskharen.



Av Sirpa - 7 april 2023 05:27

Igår Torsdag var det jobbardag för mig igen.
Gick upp tidigt 3.30 för att ta mig till depån i Hallstahammar och hämta buss för att köra till Bålsta och Tågersättning för SJ mellan Bålsta och Cityterminalen i Stockholm.

Dagen började inte så bra direkt.
Hade på mejl fått info om att ta med en lånemobil från depån för att använda appen för Tågersättningar.
Tog den jag läste om dagen innan och märkte inte förräns jag rullat iväg att det var en annan jag skulle ha, det blev ändrat.
Så jag vände och hämtade den korrekta där körningarna låg inlagda.

Full fart mot Bålsta och det lilla kaos som där rådde.
Den fina yta vi brukar få ha till bussarna för att lasta in och släppa av tågresenärer var nerkrympt till ca 1/3 av det normala vi haft.

Pjuh!! Något trångt.

Då förstod jag varför kommande tågersättningar kommer förläggas från Jakobsberg. I sommar bland annat kommer det vara flera veckor.
Vi fick veta det på mötet förra veckan.

Min buss behagades bråka också med att inte ge mig någon värme till förarplatsen.
Fick inga resenärer från Bålsta vid avgång 6.54 utan åkte tom till Stockholm.
Kontaktade verkstaden på depån och vi tog beslutet att det blir bussbyte när jag ska få avlösare efter lunch.

Kändes så krångligt att byta under mitt pass. Jag behövdes ju till körningar.
Gick 8.10 från Cityterminalen.
Lastade i Bålsta igen 9.25 och for åter Stockholm.
I bussen blev det varmt men inte framme hos mig.
Körde med handskar på och stundtals jackan.
Som tur var graderna ute nere på nollan så det var ändå drägligt.

Men när det var dags för hemfärd var jag stelfrusen. In till märg och ben.
Väntade in avlösarbussen som behövde saker ur min buss innan jag kunde åka till depån.
Städade buss i väntan och det gjorde mig varmare.

Full fart till Hallstahammar, tvätt av bussen och in med den på verkstaden.
Det är ju påskledighet som väntar för verkstan och angeläget då att få jobben klara.

Jag åkte hemåt vid 14.30 tiden.
Full värme på i bilen och när jag fick upp tempen i kroppen blev jag alldeles blossig om kinderna och jättetrött.

Kom hem och fixade korv och makaroner till mat innan jag kröp ner under varma filtar i sängen med en kopp kaffe.
Kände mig febrig men det var bara timmar av kyla som ställde till känslan.
Skulle hälsat på gamla Mamma efter jobbet men det fick jag hoppa över.
Tar det under Långfredagen istället då jag är ledig.

Det blev en softareftermiddag med läsning och faktiskt att jag somnade till en kort stund.
Tjejerna var i stallet och kom hem på kvällen.

La mig vid 22 tiden.
Då var jag varm igen. Katterna tätt intill mig.

Flygturen till Blåkulla fick jag hoppa över den här gången.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards