Alla inlägg den 12 april 2023

Av Sirpa - 12 april 2023 06:23

På Påskdagen då jag var ledig åkte jag, yngsta dotter och barnbarn till Jäders Kyrka på Gudstjänst.

Barnbarnet tycker att just den stora fina kyrkan är så speciell då hon med sin klass varit upp i kyrktornet och fått höra kyrkans historia.
Hon var helt lyrisk den dagen då klassen varit dit och hon sedan fick berätta hemma.
Fantastisk utsikt däruppifrån.

Jäders Kyrka är vacker.
Jättefin Altartavla.

Just den här Gudstjänsten var extra speciell då nuvarande prästen Monia tackades av efter 22 års tjänstgöring i Kafjärdens församling.
Hon flyttar över till Mariefreds Församling.

Det bjöds på tårta, snittar och cider.
Vi stannade inte kvar på det utan åkte hem. Jag har ju inte kommit igång i verksamheten här i Kafjärden ännu då all min tid gått åt till att jobba sen vi flyttade hit.
Dessutom kom pandemin in och förstörde mycket.

Jag vill ju så gärna in i församlingsverksamheten då jag tidigare varit Kyrkvärd i bla Västerås och Kungsör.

Vi åkte hem och intog kyrkkaffe hemma istället.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards