Alla inlägg den 10 april 2023

Av Sirpa - 10 april 2023 06:38

Jag brukar ju oftast köra Tågersättning i Bålsta under Påsken men denna gång blev det bara på Skärtorsdagen.

Långredagen var jag ledig och besökte då lilla gamla Mamma och köpte med Memma och lite annat Påskgott till henne. Enligt Finsk tradition.

Påskafton var det Eckerökörning. Tidig tur från Köping som första upplock.
Hade totalt 42 gäster med mig från tre hållplatser.
Köping, gamla busstationen i Enköping och Resecentrum Enköping.
Mycket trevliga glada och goa gäster.

Medans gästerna roade sig på båten Ms Eckerö tog jag en kort promenad till min badklippa och vinkade av båten
Vackert soligt vårväder men i Grisslehamn ligger det mycket snö kvar ännu.



Många bussar var det.
Tydligen full båt varje vända i stort sett.
Den tar 1600 gäster så det blir en hel del taxfree som lämnar båten varje vända.

Det är Västanhede som kör alla bussar.
Riktigt snyggt med det enhetliga i våran rad av bussar. Bara vita med ren logga.

Jag vilade i stugan som jag brukar.
Åt en jättefin Brunch som dottern plockat ihop och skickat med mig.
Lade upp på fat och avnjöt.
Fick ett Påskägg också.
Sov sedan gott med detta goda i magen över en timme.

Lastning av gäster och alla pirror med ölflak vid på eftermiddan när bpten kom tillbaka. Kom iväg vid 15 tiden hemåt
Lastade ur vartefter.
Åter depå Hallstahammar för tank, städ, tvätt och toatömning.

Passade på att snabbt spola av min egen bil och gjorde sen rent tvätthallen också då kollegorna bara lämnat den smutsig och äcklig.

En hel del strul var det denna arbetsdag med avsaknad av planering och information men allt löste sig tack vare att vi var erfarna förare som körde.

Jag lägger inte längre någon kraft på att försöka förändra nåt till det bättre utan gör det jag ska och det på allra proffsigaste vis.
Resten överlåter jag till dem det berör.
Min tid som framåsträvare är förbi.

Min hälsa knäcks av att vara den som försöker styra upp.
Nu ska jag hädanefter njuta av mina körningar och stanna vid det.

Älskar tidiga Eckerökörningar.
Men inte för ofta
Max två i veckan är lagom.

Jag kom hem till Eskilstuna lagom till att påskfirandet den dagen var över och tjejerna åkte till stallet.
Tog lite kvällsmacka och lade mig att sova. Nöjd med dagen och väldigt trött

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards