Alla inlägg den 21 april 2023

Av Sirpa - 21 april 2023 14:41

En ömsesidig kärleksgest mellan mitt älskade barnbarn och hennes mosters häst som hon sköter om och rider mest varje dag nu när hennes moster har fullt upp

Av Sirpa - 21 april 2023 13:25

Jag har nu snart haft två dagar ledigt efter 5 dagars Tågersättning.

Ledig och ledig! Jag har inte kört buss men det har varit fullt upp ändå.

Var igår först av allt på morgonen och besiktigade dotterns husvagn.
Kvällen innan när jag kommit hem från jobbet hade vi kopplat på den och kollat så allt funkade
Drog i parkeringsbromsen manuellt medans ekipaget rullade sakta för att få bort rostbeläggningen efter att vagnen stått länge.

Vagnen gick igenom galant och fick till och med beröm från besiktningen. Att den är så fin och välvårdad.
Dottern är rädd om sin husvagn.

Körde den direkt till verkstad efter besiktning.
En grej skulle bytas för att få ordning på vattenläckage vid spolning toa och kranar.
Nåt som frosten haft sönder på vintern.

Jag tvättade tre maskiner igår då jag samtidigt bäddade rent och städade.
Kunde bädda igen med samma då allt hann torka ute i solen.

Åkte till Torshälla Vårdcentral för att få blodtrycket kollat.
Det är nu en månad som jag haft den nya medicinen.
Trycket låg helt ok

Hem igen för att röja undan vinterkläder och skor.
Hängde med dottern till Maxi då hon skulle hämta paket och posta Sellpypåsar.

Sedan var det slut på min ork och nästan kväller. Mat i magen och isäng.
Somnade ovaggad.

Upp tidigt imorse. Ut och tog hand om höns och kaniner.
Körde båda barnbarnen till skolan
Sedan till Trafikverket så dotra fick fixa med förnyat körkort.
Handlade på vägen hem på Lidl.

Hann bara hem så kommer meddelande från verkstaden att husvagnen var klar.
I bilen igen och iväg för att hämta hem vagnen
Hem med den och parkerade.

In och käkade lite macka innan jag behövde gå ut i trädgården för att vårröja. Klippte bort torrt långt gräs, krattade bort stenar från gräsmattan som plogen hade dragit dit under vintern. Jobbade på ett par tre timmar i gassande sol.
Känner av det nu när jag ligger och vilar.

Skulle behöva åka och hälsa på gamla mamma men jag förstår inte vart jag ska få den tiden ifrån.
Imorgon är det dags att jobba igen
Kör tidig Eckerö och börjar jobba 4.45 på morron.
Måste upp 3.00 för att hinna.
Är sen inte hemma förrän vid 20.30 imorn kväll.

På Söndag kommer svärsonen hit och fäller ett stort träd som står på gränsen mellan tomten och hagen.
Den börjar bli så murken att vi lever i rädslan att den ska falla över hönshuset i nån storm.
Den lutar mer och mer.
Nu ska den ner och jag ska ta tillvara det som går och hugga till ved.

Svärsonen är skogsjobbare sen tidigare så han har utrustning till allt och tillstånd.
Minmotorsåg är för liten för sånt stort jobb.

Så hela Söndagen kommer att gå åt till att ta reda på trädet.

Sedan jobbar jag Måndag igen.
Så det är full fart med allt som ska göras. Mycket är eftersatt då jag var så trött och slutkörd pga av skyhögt blodtryck.

Min bil måste in och få två nya framdäck vid skiftet till sommardäck.
Jag kör med vintersulorna ännu då jag har dubbfritt

Måste ordna detta kommande vecka.


Jag försöker ta det lugnare och inte jaga fram överallt för att hjälpa andra.
Men livet ser ju ut som det gör....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards