Alla inlägg den 26 april 2023

Av Sirpa - 26 april 2023 06:03

Igår Tisdag efter att först ha hälsat på hos en av mina blivande timmisarbetsgivare så for jag vidare till en sömmerska med hästgrejer som behövde sys/lagas.

Väl hemma en kort vila innan jag ställde mig vid spisen och gräddade fraspannkakor på 2 liter havredryck.
Lunch och mellisar åt dotter och barnbarn som har fullt upp med sitt

Sedan på eftermiddagen hämtade jag mitt andra barnbarn från sin mor som är hemma sen hon fick Kristallsjukan och ännu inte vågar köra bil.
Hon är på bättringsvägen men väldigt trött och kraftlös.
Som värst tog hon sig inte ur sängen utan att kräkas av det kraftiga yrsel som det ställer till.

Barnbarnet och jag åkte till hans fotbollsträning där jag sedan blev kvar och tittade på i duggregnet.
Hämtade bollar och hade det riktigt trevligt.
Beundrar tränarnas tålamod med överaktiva ungar som varken lyssnar eller bryr sig i något annat än sitt eget.
Tränarnas envishet fick ungarna att spela riktigt bra
Mitt barnbarn gjorde ett mål och många fina passningar och framspel.

Guldstund med honom var precis vad vi båda behövde.
Efteråt blev det mat hemma hos dottern innan jag åkte hem och gjorde kväller.
Då var klockan 20.15

Känns så skönt att både hinna och orka engagera mig i mina nära och kära småttingar.

I helgen är det match och då är jag på plats. Antingen träningsmatchen på Lördag eller deras premiärmatch Söndag.
Kan ju åka på att jobba men troligtvis inte.

Min fastanställning går ut fredag 28/4.
Sen bestämmer jag och min ekonomi när och var jag vill jobba.

Lägger inte ut några närbilder på barnen.
Det gör man inte utan att fråga.
Hör till vett och etikett

Gossen i svart är mitt älskade barnbarn

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards