Alla inlägg den 27 april 2023

Av Sirpa - 27 april 2023 06:26

Igår körde jag gymnasieungdomar till Stockholm från Västerås.

Först Skansen och sedan vidare till Tekniska Museet.

Under min egentid i väntan så gick jag ut på promenad.
Skönt när solen var framme, annars lite småkyligt i blåsten.

Gick bort till Kaknästornet som jag aldrig betraktat så nära som nu.
En rätt imponerande byggnad.

Därute finns det dessutom bussparkeringar. Bra att veta inför kommande Stockholmskörningar.
Vi har ju inte många ställen att stå på längre fast stan vill ha in folk utifrån.

Gick också vid museiområdet och tänkte jag skulle besökt Polismuseumet men det kostade pengar och det var jag inte sugen på att lägga ut.

Hade med mig mat hemifrån.
Tänkte jag skulle findammsugit bussen noga under väntan men någon hade roat sig med att plocka ur dammsugaren ur bussen. Den fanns på depån tydligen när jag efterforskade.

Pratade med en Avestakollega som var där med ungdomar från Sala.
Trevligt med lite sällskap.
Mycket att prata om i dessa stora förändringarnas tider.

Hann iväg ut ur stan innan eftermiddagsstockningarna satte igång.

Det blev en 12 timmarsdag i uniformen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards