Alla inlägg den 14 april 2023

Av Sirpa - 14 april 2023 17:52

Körde i Torsdags en tidig Eckerökörning med start från Köping.
Hämtade bussen i Hallstahammar.
Fick fina "nya" bussen som var städad och fräsch.
En fröjd att rulla ut på vägarna med.

Jag är så glad att jag börjat få Eckerökörningar som jag tjatat om i ett halvårs tid iallafall.
Jag har ju bara skickats på längre resor.


Tog upp gäster i Köping, Hallstahammar, Västerås och två ställen i Enköping
Ett kort stopp vid macken utanför Uppsala innan fortsatt färd till Grisslehamn.
Nästan full buss. 52 gäster.

Mycket trevlig resa hela vägen med glada och pratsamma gäster som satt närmast mig.
Vi skojade och pratade hela vägen.

Väl framme när alla gått iväg efter fina lovord om min trygga körning, härliga information i microfonen och ett par av gästerna som kommer ihåg mig från Björks tiden, så fräschade jag upp i bussen inför hemresan senare.

Tog med min kasse med sänglinne och annat nödvändigt, gick till stugan och installerade mig.
Så skönt att bara kliva ur jobbkläderna, på med pyjamas, bädda sängen och sedan krypa ner i mysvärmen och ta mig lite kaffe och medhavd smörgås.

Ute var det kyligt och blåsigt så jag hade inte den minsta lust att befinna mig utomhus mer än nödvändigt.

Låg sedan och läste tills jag kände att sömnen knackade på.
Hade ju gått upp vid 3.15 på morgonen för att ta mig till jobbet.
Sov i en timme drygt innan jag vaknade till.
Bryggde på kaffe i köket.
Har med eget kaffe så jag kan få nybryggt med i thermosen till hemresan också.

Ringde och pratade med min goa kollega Uffe som jag ska i vanlig ordning, köra Kollokörningarna i sommar. Stockholm- Värmland.
Med början redan i Maj.
Uffe kör Kolloledarna på teambuildning den 28/4 och jag hämtar sedan alla den 1/5.

Straxt var det dags att klä på och gå ut till bussen. Det regnade för fullt.
14.35 anlände mina första gäster och sedan kom alla vartefter.
Vi lastade in taxfreevaror i bagaget och rullade hemåt 14.50

Lika trevlig resa hemåt blev det och alla var så glada och tacksamma över en behaglig bussresa

Rullade tom till depån. Städa, tvättade, svabbade, tömde toa och fyllde sanervätska och spolarvätska.
Putsat fönster hade jag redan gjort i Grisslehamn.

En bra dag på jobbet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards