Alla inlägg den 4 januari 2021

Av Sirpa - 4 januari 2021 20:00

Idag var det en sån där dag som jag inte fick ro att göra någonting ordentligt.
Hattade omkring och grejade med allt möjligt.

Vaknade tidigt. Katterna fick sin frukost och gick ut. Jag fixade kaffe till mig och kröp tillbaka ner i sängvärmen
Skrev mejl till mina tre arbetsplatser och checkade av om det fanns några körningar nu under veckan.
Kollade jobb på Indeed och Platsbanken.

Tog en dusch efter att jag bäddat rent i sängen och laddat tvättmaskinen.
Tjejerna vaknade och vi åt frukost tillsammans.

Sedan tog dottern fram sin dator och jag satte igång att knåpa ihop ett ordentligt CV för att kunna bifoga de ansökningar jag skickade.
Skrev länge och väl. Dottern korrläste och gjorde några ändringar.
Använde inte någon mall utan knåpade själv med ideer från mallar.
Men jag kände att jag ville ha nåt eget att leverera.

Skönt att få den biten klar.
Nu har jag kvar ett personligt brev som jag kan använda till jobb som känns neutrala.
Annars får jag skriva ett för varje sök.

Vi gick ut allihopa.
Ludde och katterna också.
Satte igång att såga ner små träd i hagen som växer under kraftledningen.
Det måste hållas rent så de inte river ner våra luftburna ledningar.

Vi tar tillvara de tjockare stammarna och ska använda till att elda brasa utomhus.
De övriga grenarna lades på högar som det gjorts tidigare också.
Sågade och släpade ett par tre timmar.
Skönt med frisk luft och fysiskt jobb.

Fick telefon från Enköping
Där fanns körning åt mig på Torsdag som jag givetvis tackade ja till.

Kände mig trött och frusen senare på kvällen. Åt soppa till mat idag.
Röjde i lådorna i mitt sovrum.
Hängde tvätt och diskade. Hade så svårt att vara stilla.

Av Sirpa - 4 januari 2021 19:25

Akupressurmatta och nackkudde fick jag av min äldsta dotter med familj i julklapp.

Hade en för många år sedan som jag glömde kvar hos min dåvarande sambo.
Sedan glömdes den bort.

Kom att tänka på en sådan i höstas.
Hur skönt det skulle vara att ligga på en sådan och slappna av efter en jobbig dag.

Eller som idag, då jag kände mig frusen.
Lade mig på mattan och nackkudden och bara efter nån minut började värmen sprida sig från ryggen och runt i kroppen.

Mattan är så grymt bra.
Den ökar blodcirkulationen. Får fart på endorfiner i kroppen och efter ett tag kommer avslappningen.

Kunde inte få ro igår kväll så jag testade mattan och kudden för första gången sen jag fick dom.

Bara efter 20 minuter kunde jag ta bort båda och somnade jätteskönt.
Avslappnad och varm.

Av Sirpa - 4 januari 2021 08:55

Var igår ute och åkte med dotter och barnbarn med.
Vårt mål var att besöka min fars viloplats i Lindesberg och tända ljus.

Vi hade med fikakorg och planerade att stanna någonstans där det var snö och fint.
Det blev en vacker dag med mestadels solsken.

Mycket riktigt att vi hittade snö när vi åkte mot Kopparberg.
Stannade och tog lite foton vid små frusna sjöar
Fikat fick bli i bilen då det blåste kallt.

En härlig biltur med riktigt vinterväglag.
Jag gillar inte när det saltas och snuskas så det flyger skit på rutan hela tiden.
Det ska vara snö, is och halt så alla förstår att det är vinter.

Saltet lurar bilisterna så de far fram som om det vore sommarväglag. Sedan händer olyckor i mängd

Kom hem nöjda och trötta till två katter som trodde att vi lämnat dom för alltid :)
De hade ju varit ute.
Vår bortskämda pälsklingar .

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards