Alla inlägg den 16 januari 2021

Av Sirpa - 16 januari 2021 04:21

Gick och lade mig tidigt fredag kväll då tröttheten tog över helt.
Hade gått upp 4 under de dagar jag körde i Hallstahammar så det föll sig naturligt att vara trött tidigt.

Sov jättegott men drömde en hel del.

Ska ju iväg på en lite längre resa med ett hockeylag så en del av gårdagen gick åt till att planera och söka information om det jag måste veta innan resan.
Gillar inte att ha något hänga på halvskaft och ta sådana detaljer och beslut längs färd.

När det blivit klart efter typ två timmars sms:ande och telefonsamtal så kunde jag släppa den biten och ägna mig åt resten.

Jag är van vid att få full information från lagledarna och veta vad som gäller.
De vet bäst själva hur deras resa läggs upp smidigast.
Logistiken är viktig att den klaffar så det inte skapar oro i laget inför matcher.
Det ska vara välplanerat och klart.
Då läggs focus på spelarna och matchen helt, som är syftet med resan.

Fick sedan vidare samtal från min chef att vi kommer få uppgradering av buss.
Det blir en bekvämare buss att åka långt i och som dessutom är trevligare för mig som förare.

Svenska Fotbollslandslagets buss som vi har i Västerås. Nu finns det en ny i Stockholm så den här är väl den som används som extra tror jag.
Det var den tidigare ordinarie iallafall.
Innan pandemin drog igång.

Ingen blev gladare än jag över den förändringen.
Ett kök längst bak och 16 platser har dessutom bord.
4x4 med stora bord.
Bussen är rymlig och snygg.

Den har behaglig belysning och bra värme och ventilation.
Vi ska ju upp till kylan och en massa snö så smidighet är också viktigt.

Jag ska iväg om några timmar för att utrusta den med vad jag vill ha med.
Har packat ner kaffebryggaren som är given under en långresa
Kommer att desificera bussen också så den är covidsäkrad.

Se bara så snygg den är :)

Fotona jag lagt ut är från kollokörningar sommaren 2019 som jag hade den och gled omkring med.

Får se om jag hinner blogga något under våran resa i helgen.
Det borde jag då det är en hel del väntan under matcherna.

Vi åker först till Hudiksvall idag och efter den matchen blir det raka spåret till Östersund. Där lastar vi av utrustningen på arenan då allt behöver hängas upp på tork.
Efter det är det dags för hotellet och jag har redan ringt och kollat vart bussen kan parkeras.
Det är alldeles intill hotellet på busstationen.

Sedan spelar grabbarna i Östersund på söndagen och efter matchen är det sedan dags att fara hemåt.
En lång resa hem för en förare.
Måste ha ett stopp som jag själv fick välja och det blir i Hudiksvall.
Jag måste ha 45 minuter innan resten av färden kan genomföras.

Lagen bestämmer sådant.
Kör och Vilotidslagen.
4 1/2 timmes körning, 45 minuters rast. 4 1/2 timmes körning, 45 minuters rast och sen får jag köra 1 timme till om så krävs.
Sen är det stopp.

Hela min arbetsdag som beställningsförare får vara totalt max 15 timmar

Nu lite till av nattvilan innan jag ska packa det sista och åka iväg till Västerås där bussen står. Laget plockar jag upp i Enköping.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards