Alla inlägg den 10 januari 2021

Av Sirpa - 10 januari 2021 13:19

Gick imorse och skräpade med morgonrock och tjockstrumpor när mobilen ringde.
Det var bråttomtågersättning från Eskilstuna till Sala.

Jag hoppade snabbt i uniformen. Dottern laddade kaffethermosen och sen bar det av till depån i Eskilstuna för att hämta buss.
Visste vilken jag skulle ha.
Lite strul med att hitta bland knapparna.
Är inte så van vid Tunas bussar ännu, kört för lite.

Ut och iväg efter låsning av portar.
Full fart till tågstationen. Inte en själ där.
Körde vidare till Kvicksund. Tomt där med.
Vidare Kolbäck. Inte en människa ute i snöfallet.
Angjorde Västerås ca 10 minuter efter avsedd tid. Blir så när man rycks ut akut som jag gjorde denna morgon.

Den tid jag skulle åkt från Etuna satt jag i bilen på väg till depån.
Så jag var i bra tid i Västerås.

Tomt där också. Ringde Bussakuten och blev hänvisad att köra till Ransta och kolla om någon väntade där.
Det gjorde jag och där var lika tomt.
Inte många själar åker tåg en söndag morgon i början av Januari.

Stannade vid Tomta vägskäl och gick på toa. Tog några snöiga foton

Mötte kollegan från Transdev som körde från Sala och mot Eskilstuna. Vi möttes utanför Ransta.

Lite kul detta att jag kör tågersättningar för båda bolagen :)
Idag för Tuna Trafik.

Åkte hemåt i lugn och ro i snömodden.
Kom överens med min chef att jag tar hem bussen över dagen om något mera händer då det snöade rejält.
Så kunde jag rycka ut snabbare än imorse.

Så nu står en röd buss på våran gård.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards