Alla inlägg den 22 januari 2021

Av Sirpa - 22 januari 2021 03:11

Min tillvaro just nu består i att jobba med att lära mig nya linjer och färdvägar i flera städer och på flera orter.
Flänger och far, jobbar och sliter.
Äter och sover fullständigt utmattad när jag väl är hemma.

Hjärnan tar stryk nå så grymt av att inte hitta en struktur i någonting.

Bloggen har fått vila en stund då jag helt enkelt inte orkat skriva något. Har inte hittat ord och hemmavistelsen har bestått i att sova så mycket jag bara hunnit med.

Att jag jobbar och lever på det viset är för att det inte finns något annat alternativ för mig i stunden.
Jag VÄGRAR vara beroende av Akassa och Arbetsförmedlingen.

Vartenda korvöre jag behövt därifrån hittills, sedan mitten av Augusti, har jag fått strida för att få ta del utav.

Har nu plockat ut hela 5 dagar Akassa sen 10/8 2020.
Blivit beviljad att få ta del av pengar och stöd när det krisar, pengar som jag själv jobbat ihop till ända sen jag var 15 år gammal jäntunge.

Arbetsförmedlingen har nu föreslagit mig Utbildning till bussförare tre gånger.
Dvs jag kan få ta busskort och ykb (yrkeskompetens bevis) för att sedan börja jobba som bussförare på Nobina.

MEN JAG ÄR JU FÖR BÖVELEN BUSSFÖRARE!!!!

Vad är det som inte går att fatta.
Räcker det inte med att jag har ett körkort som är fullt av alla de bokstäver som finns att få!!!

Mitt i detta kommer det sedan förslag på att köra som behovsanställd skolbussförare i Kiruna.
Jo tjena!! Så jag ska släppa hela mitt liv, familj, boende, ja allt jag har här i livet för att fara upp till Kiruna och Kanske få några timmar på skolbussarna där vid behov.

Hur i glödheta grillkorvar tänker vi där??
Eller fara ner till Halmstad för samma sorts körningar där.

Jag försöker att koppla bort denna idioti medans jag jobbar och sliter på fyra olika depåer. Med att just Köra buss.

Mitt kall är ju Beställningstrafik.
Det ligger nere nästan helt på grund av pandemin.
Istället kör jag linjetrafik i Enköping för UL då och då. Lär mig nya skollinjer, kör Flexlinje (körningar för särskilda behov) och
Linjetrafik i Hallstahammar.
Lär mig nya skolkörningar i Eskilstuna med omnejd.
Kör nåt idrottslag på längre resor med grym tidspress då allt handlar om att pressa priser.
Härliga resor dessa långa om det inte vore för den stress det skapar när jag jagar tider och försöker få nog med vila.

Olika modeller av bussar överallt.
Nytt, nytt, nytt så jag blir helt enkelt hjärntrött. Hinner inte landa i någonting och känna att jag behärskar det och kan slappna av och bara jobba.

Mitt i detta har det varit såna omkast i dygnsrytmen att min hjärna och kropp ballat ur.
Från att ena dagen lägga mig och sova 4.30 på morgonen till att ett dygn senare gå upp samma tid.
Jag får ingen återhämtning längre.
Den vila jag får är antingen orolig och rörig eller så är jag helt utslagen i medvetslöshet.
Vaknar ännu mera trött än när jag lade mig

Det här går inte längre.
Jag kommer att krascha om jag inte drar i handbromsen.
Dessutom är inte hjärnan mottaglig för mera nytt, det går inte in.
Det är blockerat . Överfullt i hårddisken.
Jag orkar inte ta in mera.

Jag njuter inte av någonting längre utan det är bara en kamp. En kamp om hur jag ska klara dagen som ligger framför mig.

När en sådan trötthet sätter in är jag extra extra skärpt i körningarna.
Aldrig att jag gör misstag där.
Full focus på min uppgift gäller och det suger då ännu mera energi från mig.

Nu har jag dragit i handbromsen.

Kör bara tre timmar på morgonen och sedan får det vara bra.Tre dagar denna vecka har jag traglat med en skoltur i skogarna. Lärt mig och kört i mörker, halka och tidvis dimma. Har fått den hjälp jag behöver från kollegor och känner nu att poletten börjar trilla ner och jag hittar runt i trakten
Morgonen är inget problem. Det är samma slinga varje morgon
Men eftermiddagarna ser olika ut dag för dag
Detta i en trakt jag tidigare inte ens varit till, någonsin.
Jag kan fortsätta den inlärningen nästa vecka.

Det är viktigt att jag får köra den turen tills den är fastrotad i mitt minne.
Innan det är dags för ännu en tur att lära in.
Inte blanda flera turer. Då blir det fel i min skalle
Ordning och struktur.

Sedan ska jag imorgon Lördag köra för Västerås till Mölndal.
Vsk Bandy Damer ska dit.
En lång dag och mycket körning.
Bra och stor buss.
Det ser jag fram emot. Ska bara vila idag så jag får lite återhämtning innan det bär iväg imorgon bitti

Inget nytt på ett tag nu.

Månadens kvot för sökta arbeten är tillfredställd hos Arbetsförmedlingen. Så det kan hag släppa.
Tror inte att jag behöver besvära Akassan med en endaste timme för Januari månad.
Kommer snart att kunna vinka hejdå till båda de instanserna.

Från nästa vecka har jag 1 månads vikariat för en kollega på Tuna Trafik.
Jag har hockeykörningar för Transdev bokade och dessutom en fastanställning på Tuna Trafik från 1/3 om inte pandemin vänder till det sämre och allt stängs.

Så ljuset ligger framför mig.

Ska bara vila lite först.....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards