Alla inlägg den 15 januari 2021

Av Sirpa - 15 januari 2021 19:55

Riktiga kompisar som samsas om mysbädden framför vedspisens värme i köket :)

Av Sirpa - 15 januari 2021 19:50

Idag har det varit kallt, soligt och riktigt vintervackert

Av Sirpa - 15 januari 2021 02:46

Den här veckan ramlar på med ett rasande tempo. Knappt så jag hinner med.

Var ju ut i Måndags och lärde mig en skoltur supersnabbt med en kollega i bil. Hon körde och visade, berättade och jag noterade och memorerade. Sen var det klart för att köra själv nästa morgon :)

Det snöade hela måndagen och plogarna hann knappt med för att hålla undan snön från vägarna.

Jag åkte förbi Pizzeria Vanessa i Surahammar och köpte med goda pizzor och åkte till mamma som fyllde 82 år.
Hon hade önskat sig pizza så länge så nu tänkte jag att det var läge.
Istället för en söt och sliskig tårta.

Hon blev glad och vi åt tillsammans.
Jag hade gjort en sådan rivstart hemifrån på morgonen att jag inte ens fått i mig frukost.
Inte mer än kaffe, så jag var jättehungrig när det var pizza vid 13.30 tiden.
Kaffe på maten och en pratstund innan det var dags för mig att åka hemåt.
Det snöade än mera och jag ville hem innan mörkrett föll.

Gjorde kväller tidigt då jag skulle upp 4 för att köra skolturen jag nyss lärt mig och Flexkörningar dagen lång.
Jobbade så tisdag, onsdag och torsdag.
Full fart och lite till
Skolturen jättemysig på snöiga skogsvägar i mörkret och sedan fullbokade Flexturer i Hallstahammar och till o med i Kolbäck.
Många tanter skulle ut och handla, till Vårdcentralen, fotvården och jag vet inte allt.

Jag for omkring längs gatorna, hjälpte tanter med kassar, rollatorer och gåstavar.
Mycket prat och glada skratt.
Jobbiga plogvallar, halka och bussen full av grus utifrån. Sopade, moppade och tvättade buss. Tankade och fixade varje dag.
Hade ju två småbussar. En på skola och en på Flexen.

Hallstahammars gator var verkligen inte dom mest underhållna vad gäller snöröjning så nu har jag ganska ont i nacken och vänster sida, på gränsen till nackspärr på grund av anspänning på det ryckiga och knöliga underlaget
Stundtals for jag från sida till sida i förarstolen när det var iskanter och otäckheter på vägarna.
Spelade ingen roll hur försiktigt jag körde.
Dessutom hade jag ju tajta tider att passa.

Körde Flexen från 9.30- 17.00 alla tre dagarna. Varje kväll stupade jag isäng av trötthet.
Men så lycklig över att få jobba och göra nytta!!!

Tänk om jag fick så mycket jobb att jag kunde lägga bort det där extra fjantet med Arbetsförmedlingen och Akassa.
Det är en djup och innerlig önskan hos mig.

Fick så ett samtal från Tuna Trafik under Onsdagen att jag har en månads vikariat att se fram emot med start 25/1.
En kollega har semester då och jag hoppar in på hans plats sålänge.
Jag blev jätteglad!
Garanterad inkomst och jobb i en hel månad.

Så det rullar på och den här veckan väldigt intensivt.
Fredag blev ledig dag då jag måste enligt lag ha den vilan. Annars ger veckan för mycket arbetstid.
Har dessutom en dag bokad nästa vecka också med jobb
Känns toppen!!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards