Alla inlägg den 2 januari 2021

Av Sirpa - 2 januari 2021 08:29

Gick in i det nya året med löftet till mig själv att vårda min mage.
Den har varit hemsk de sista tre månaderna.
Efter varje måltid har jag fått ont i magen.
Kanske inte frukosten men de övriga.

Stressmage de lux!

Igår efter min härliga morgonrunda längs vägarna i 8 km så åt jag en smörgås med kokt ägg och lite kaviar.
Protein och salt, givetvis socker i kaviaren tyvärr.
Men sen var det bra med bara flytande.
Det blir som att magen lägger sig i ett viloläge med flytande föda.

Kaffe dricker jag och det vet jag minskar vartefter dagarna går i fasta.
Det är ju ingen reningsprocess jag igenomgår, så därför behåller jag kaffet.

Nu har jag ju kommit igång så bra med att röra på mig många mil under veckorna så det gör att min ämnesomsättning får lite bättre snurr.

Får se hur jag gör senare om jag tar ett kokt ägg idag också.
Gick ju totalt 43 km på tre dagar och det känns i benmusklerna.
Mina marathonmuskler som börjar vakna till liv och kräva lite mera protein.

Skönt iallafall att inte ha ont i magen på jobbet igår kväll och heller inte vakna med magvärk.
Tänkte ta en fasta på minst 14 dagar.

Ett bra sätt för mig att börja det nya året.
Fasta, rejäl motion och sedan sköta min sömn.

Idag blir en vilodag från gångträningen.
Ska ge benmusklerna en chans till återhämtning.

Drömner verkligen om att komma igång med min löpträning igen.
Lite i taget. Gång/PW, stavgång, jogg och sedan vidare över i löpsteg.
Jag är ju ändå inte 25 längre och bär på en hel del extrakilon.
Det kräver en långsam upptrappning så inget går sönder.

Med beslutsamma steg in i det nya utmanade året.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards