Alla inlägg den 5 januari 2021

Av Sirpa - 5 januari 2021 19:57

Just nu är jag i Mariestad med ESK Hockey.
Matchen pågår för fullt och jag har varit ute och gått mina steg för den här dagen + lite till.

Vi kommer att åka hemåt vid 22 tiden så det är en stund kvar.
Ska värma mig i bussen och sedan gå in för att se matchen.

Hoppas på chaffisvinst idag :)



Av Sirpa - 5 januari 2021 06:59

Nåt knas med servern igen här så fotot kom inte med
Gör ett nytt försök att få med den nu.
Hör alltså till texten i förra inlägget

Av Sirpa - 5 januari 2021 06:52

Som sig brukar så sover jag inte länge på morgonen. Även fast jag borde ha gjort det denna dag som kommer bli väldigt lång.

Arbetsdag som jag ser fram emot med glädje. Den glädjen består i många delar.

Jag ska köra mina hockeygrabbar.
ESK Hockey.
Vi ska till Mariestad som ligger alldeles lagom bit bort och det är en fin stad.
För givetvis har jag planerat att vara ute och gå medans grabbarna spelar.
Det blir nästan 4 timmar egentid.

Sedan det jag gillar nästan mest, förutom att jag då har jobb och körning jag gillar, är att bussen nu står på depån i Västerås.
Jag får så mycket närmare till den och en bättre depå med alla tänkbara bekvämligheter för tank, tvätt, toatömning och städ.
Två hallar att fixa detta i. Automattvätt.

Så den här dagen kommer jag att trivas med.
Dessutom har det snöat och är jättefint, ljust och härligt ute.
Sen vet jag inte om det bara snöat härhemma. Det visar sig.

Sedan har jag fått en körning i Enköping på Torsdag som börjar tidigt och är lång.
Det är bra att den ger timmar när jag ändå kommer att pendla nästan 14 mil den dagen.
Det är körning inne i Enköping och ut på landet.
För mig är det jätteviktigt nu att jag lär mig varje linje ordentligt så jag kan ta vilken körning som helst på den depån.
Dessa körningar utför Transdev åt UL.

Jag har ju varit där och kört och lärt mig en hel del, men mycket faller i glömska när jag inte kan uppdatera. Sen dess har jag kört och lärt mig så himla mycket annat.
Deras körningar och tjänster är väldigt röriga dessutom.
Olika linjesträckningar beroende på tid på dagen
Tungan rätt i mun och läsa in körordern ordentligt. Stå på rätt ställe och tänka korrekt.

Dessutom kom detta med munskydd i kollektivtrafiken och börjar gälla just på torsdag.
Blir intressant att se hur resenärerna följer detta.
Jag kommer att bära munskydd morgon och eftermiddag då de flesta åker.
Nu är ju Enköping en liten stad och resande tunt mestadels.
Dessutom är det ännu avspärrat framme hos föraren, in och utgång bak.
Så det är i första hand resenärerna som måste skydda sig sins emellan.

Blir en intressant dag.

Jag börjar med att köra ESK till Mariestad idag. Ska åka hemifrån vid 11.30 tänkte jag så det blir gott om tid att göra allt klart innan avfärd mot Enköping och lastning av alla hockeytrunkar.

[Bild]

Fotot på bussen tog jag den 29/12 då vi hämtade hem två bussar till Depå Västerås från Enköping.
Den ena var ESK bussen som blir kvar och den andra en buss som redan hade sålts.

Det säljs bussar i mängd hela tiden då allt kommer att avvecklas när skolkörningarna försvinner helt från Transdev.
De vill inte ha såna körningar.

Vi går in i en framtid som ser helt annorlunda ut än tidigare.
Björks Buss finns ju inte mera.


Av Sirpa - 5 januari 2021 06:43

Som sig brukar så sover jag inte länge på morgonen. Även fast jag borde ha gjort det denna dag som kommer bli väldigt lång.

Arbetsdag som jag ser fram emot med glädje. Den glädjen består i många delar.

Jag ska köra mina hockeygrabbar.
ESK Hockey.
Vi ska till Mariestad som ligger alldeles lagom bit bort och det är en fin stad.
För givetvis har jag planerat att vara ute och gå medans grabbarna spelar.
Det blir nästan 4 timmar egentid.

Sedan det jag gillar nästan mest, förutom att jag då har jobb och körning jag gillar, är att bussen nu står på depån i Västerås.
Jag får så mycket närmare till den och en bättre depå med alla tänkbara bekvämligheter för tank, tvätt, toatömning och städ.
Två hallar att fixa detta i. Automattvätt.

Så den här dagen kommer jag att trivas med.
Dessutom har det snöat och är jättefint, ljust och härligt ute.
Sen vet jag inte om det bara snöat härhemma. Det visar sig.

Sedan har jag fått en körning i Enköping på Torsdag som börjar tidigt och är lång.
Det är bra att den ger timmar när jag ändå kommer att pendla nästan 14 mil den dagen.
Det är körning inne i Enköping och ut på landet.
För mig är det jätteviktigt nu att jag lär mig varje linje ordentligt så jag kan ta vilken körning som helst på den depån.
Dessa körningar utför Transdev åt UL.

Jag har ju varit där och kört och lärt mig en hel del, men mycket faller i glömska när jag inte kan uppdatera. Sen dess har jag kört och lärt mig så himla mycket annat.
Deras körningar och tjänster är väldigt röriga dessutom.
Olika linjesträckningar beroende på tid på dagen
Tungan rätt i mun och läsa in körordern ordentligt. Stå på rätt ställe och tänka korrekt.

Dessutom kom detta med munskydd i kollektivtrafiken och börjar gälla just på torsdag.
Blir intressant att se hur resenärerna följer detta.
Jag kommer att bära munskydd morgon och eftermiddag då de flesta åker.
Nu är ju Enköping en liten stad och resande tunt mestadels.
Dessutom är det ännu avspärrat framme hos föraren, in och utgång bak.
Så det är i första hand resenärerna som måste skydda sig sins emellan.

Blir en intressant dag.

Jag börjar med att köra ESK till Mariestad idag. Ska åka hemifrån vid 11.30 tänkte jag så det blir gott om tid att göra allt klart innan avfärd mot Enköping och lastning av alla hockeytrunkar.

[Bild]

Fotot på bussen tog jag den 29/12 då vi hämtade hem två bussar till Depå Västerås från Enköping.
Den ena var ESK bussen som blir kvar och den andra en buss som redan hade sålts.

Det säljs bussar i mängd hela tiden då allt kommer att avvecklas när skolkörningarna försvinner helt från Transdev.
De vill inte ha såna körningar.

Vi går in i en framtid som ser helt annorlunda ut än tidigare.
Björks Buss finns ju inte mera.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards