Alla inlägg den 17 januari 2021

Av Sirpa - 17 januari 2021 10:18

Det finns bara här.

Just nu i Östersund

Av Sirpa - 17 januari 2021 09:37

Ligger här i hotellsängen nu på söndag morgon. Vaknade tidigt och gick upp, fast jag inte kom isäng förrän 1.20 inatt.

Lämnade Västerås igår straxt efter 9 och åkte mot Enköping för att hämta "mitt" hockeylag.
ESK Hockey.
Vi kom iväg lite försenade efter att det blivit en missuppfattning med mat som skulle med på resan.
Men det löste sig på bästa sätt.
Vi rullade ca 35 minuter senare än planerat.

Färden gick smidigt och bra så den förseningen lyckades vi knapra in nästan helt.
Medans grabbarna spelade så ägnade jag mig åt bussen.
Städade upp efter resan. Det blir en hel del när unga grabbar är i farten.
För mig är det helt ok att hålla ordning på den biten.
Hade med kaffebryggaren som jag haft i min husvagn. Bryggde på tre kannor fräscht kaffe till resan vidare mot Östersund.

Nu under Covid är jag dessutom jättenoga med att det ska vara extra rent överallt.
Desificerar och putsar.

En av grabbarna fick en smäll över hakan och behövde iväg för att sys. Det tejpades och han spelade vidare
Sjukvård söktes upp senare på natten när vi kom fram till dagens slutdestination.
Det fanns inte i min arbetstid några marginaler för att ordna med skjuts.
Ett sår var ju inte livsfara.
Märkligt att inte Hudiksvall hade sjukvårdspersonal på plats som kunde ta hand om det direkt.
Det hör ju till varje match.

ESK vann matchen i förlängning.
Stolt busschaffis tog emot och lastade bussen med hjälp av materialarna.

Vi rullade iväg vid 19.20 tiden mot Östersund. Kort godisstopp vid Maxi först.
Det blev en för mig en rätt jobbig resa.
Vackra vintervägar som jag älskar att köra längs men det gjorde också att tempot måste sänkas något.
Åkte en genväg som var mindre för att vinna tid.
Kände pressen att min ramtid tickade på mot de maximala 15 timmar.
Det skapade en stress inombords som tog extra energi från mig.

Toaletten lade dessutom av.
Det gick inte att spola. Något märkligt detta också då bussen var iordninggjord inflr långresan. Det löftet hade jag fått.
Jag hade själv inte den tiden och möjligheten att utföra även sådant inom mina 15 timmar.

Blev ett kisstopp längs vägen.
Jättetråkigt att behöva utsätta grabbarna för detta när de spelat match och behövde återhämtning, energi och ett flyt i tillvaron.

Åkte först till Arenan och lastade ur all utrustning.
Allt måste ut, även vatten då det var kallt. -17 grader vid 23 tiden.
Jag var vid det laget jättetrött och kände att det började bli slut på min ork.
Än var det inte slut.

Körde till hotellet och alla tog sina grejer och gick in. Jag sökte reda på platsen jag fick parkera på, som låg alldeles intill på Busstorget.
Kände mig lite osäker om det var ok att stå där. Vill inte vara i vägen eller få böter.

Sedan var det dags att städa ur bussen igen.
Rätade upp alla säten, fotstöd och gardiner för att komma åt och fixa
Sedan fylldes en svart sopsäck med sopor från den resan, mellan Hudiksvall och Östersund. En resa på knappt 4 timmar.
Massor med pant som jag samlar ihop.

Torkade bord, stuvade undan sånt som riskerade frysa, fixade och donade så klockan var sent innan jag kunde låsa bussen och trött masa mig till hotellet.
Checkade in, intog ett mysigt dubbelrum som ESK bjöd mig på.
Det kändes toppen.
Vila var verkligen någonting jag behövde efter alla dessa timmar och mil.

Hade bytt om och lagt mig under täcket när jag kom på att jag glömt plocka ur förarkortet.
Det var bara att klä på mig igen och gå ut till bussen och hämta den.
En lång lång dag var över och jag jättetrött!

Visste att jag hade framför mig att ordna med toaletten nästa dag.


Av Sirpa - 17 januari 2021 08:54

Nu står den fina blanka bussen som jag körde iväg med i Lördags morse, i Östersund.
Jättesmutsig efter lång resa från Västerås via Hudiksvall och hit till snörika och kalla Östersund.

Kan inte tvätta den då det är -17 ute och garanterat myggfritt :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards