Alla inlägg den 27 januari 2021

Av Sirpa - 27 januari 2021 02:45

Det är ju bara två veckor sedan som jag var iväg med ESK hockey till Hudiksvall och Östersund.

På Fredag morgon tidigt bär det iväg igen.
Först till Sundsvall och vidare Umeå.
Grabbarna spelar i Umeå Lördag och sedan i Piteå på Söndagen.

Upplägget för mig som förare blir tydligen att jag kör upp till Umeå.
Sedan behövs inte jag på Lördagen då arenan ligger så nära.
Jag får ha en ledig dag helt och en bra bit in på Söndagen då grabbarna körs av ett annat bolag till sin match i Piteå.

Detta för att jag ska kunna ha nog med kör och arbetstid för att sedan köra hem på Söndag kväll och natt.

Lite annorlunda upplägg
Jag trodde vi skulle vara två förare i bussen och jobba ihop, men så blev det inte.
Jag har absolut inget emot att få ha en egen dag i Umeå.
Hinner se mig omkring där och framförallt få en ordentlig vila på hotellet.
En sådan lösning ger mig ändå 8 timmar betalt då jag inte är hemma.

Minns att jag hade en sådan ledig dag när jag jobbade i Norge 2019 på sommaren.

Det blir en tuff resa ändå så det räcker till.
Lång väg, många timmar, kallt och mycket snö.
Kommer sedan hem tidiga morgontimmarna på måndag.
Så hela måndagen kommer att försvinna i sömn och vila.
Är väl hemma kanske 5.30 på morgon.

Ledig Tisdagen som tur är så jag hinner ställa om mig igen för att gå upp tidigt på morgonen.
Det är inte lätt för kropp och knopp att hänga med i kasten fram och tillbaka i dygnen.

Hursomhelst så kommer jag att köra norrut :) till en ännu vackrare vinter.

Det ser jag fram emot.

Av Sirpa - 27 januari 2021 02:31

Tidig sänggång efter en intensiv arbetstisdag. Jättetrött och hungrig när jag kom hem vid 17.30 tiden.
Hade då arbetat sen 6.00

Dagen fylld av körningar samt städning på depån. Välbehövlig städning.
Jag gillar ju sånt så för mig var det bara positivt. Att få göra fint ger en bra arbetsmiljö för oss alla.

Somnade innan 21 och vaknade straxt efter midnatt av att jag badade i svett.
Hade drömt något obehagligt som inte låg kvar i minnet.
Mera som en olustig känsla som fick mig att gå upp och tända i köksspisen för att skingra det obehagliga.

Ute var det månklart och gnistrande kallt.
Så vackert med riktig vinter äntligen.
Hoppas det håller i sig ett tag nu.
Luften inomhus är så mycket bättre när det är kallt och torrt.
Inte det råa och fuktiga som varit mest hela denna vinter.
En råhet som kryper innanför skinnet liksom.

Bryggde mig gott varmt kaffe.
Gick ut i friska luften en stund och tog foton i det vackra månskenet.

Det gnistrade av diamanter i snön.
Den kyliga luften var skön att andas in i lungorna. Himlen beströdd med stjärnor.
Stilla och rofyllt.
Precis det jag behövde i stunden.

Kände att det inte var någon brådska att komma isäng på ett tag.
Ska ju upp 5 för att åka till jobbet igen.

Laddade in mera ved i spisen.
Wille katt ligger på en dyna framför spisen i den mjuka värmen.
Nova vet jag inte vart hon gått och lagt sig. Hon blev nog störd i sin nattsömn av att jag var uppe och stökade.

Ska försöka komma till nattro jag med och sova. Tycker att det är skönt med nån timme såhär med egentid på natten. Bara jag får tillräckligt med sömn sedan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards