Alla inlägg den 12 mars 2024

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45

Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen.

Hade jättejobbigt att gå, det gjorde så ont. Jag fick magvärk och huvudvärk samtidigt som illamåendet kom.

Låg och läste då detta bara kom vällande över mig som en flodvåg.
Tog mig nätt och jämnt ur sängen för att gå på toa.
Pulsen hamrade på i kroppen.

Kände mig ju riktigt skaplig imorse när jag gick upp vid 5 tiden.
Gjorde det jag brukar med att ladda kaffebryggaren, tände eld i köksspisen då det var så kallt och rått.
Gav katterna frukost och när det ljusnade gick jag ut till kanin och höns.

Kände mig lite lätt illamående, det var väl det enda under morgontimmarna.
Bar in tre famnar med ved för att ha på tork.

Sedan körde jag barnbarnet till skolan
Åkte till Biltema och köpte värmesitsen till min bil.
Sedan in på Maxi och handlade frukt och rotfrukter.
Bröd och lite annat innan hemfärd.
Åt frukost och det kändes helt ok.

Vid 10.30 valde jag att vila och läsa min bok och det var där som det bara kom vällande med allt som slog bakut.

Lyckades sova en kort stund men vaknade med hjärtklappning och så ont i huvudet.
Tog tabletter.

Nu har jag duschat och ätit lite.
Känner mig något bättre men helt klart är det nåt bakslag i kroppen.
Tabletterna har väl börjat hjälpa till.

Nu önskar jag att den här dagen snart är över så natten ger vila och en ny bättre dag vaknar imorgon.

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 11:13

Det här som jag dras med nu i höger sida och nere längs ryggen är väldigt känsligt för kyla har jag märkt.

Det gör riktigt ont att sätta mig i min bil som har stolsvärmen ur funktion på förarplatsen.
Den har inte funkat sen jag köpte bilen.
Har inte tyckt att det var nåt problem förrän nu.

Så efter att jag kört barnbarnet till skolan så fick det bli ett besök på Biltema.
Inhandlade en stolsdyna med värme för 159:-
Hoppas den håller den här vintern ut iallafall

Satte den på plats direkt när jag kom ut och den värmde direkt när jag kopplade in i 12 voltuttaget.
Jätteskönt!
Mycket lättare att kliva ur bilen när det inte gjorde så ont.

Fotot är från nätet.
Jag har inte vita säten i min bil.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards