Alla inlägg den 27 mars 2024

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25

På Torsdag bär det iväg till Örebro.
Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma.
Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång.
Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem.

De tre verkstäder den varit till står helt ställda och vet inte vad som felar.
Byte styrbox är nästa alternativ tydligen.
Då pratar vi ca 15- 20 tusen i pengar så det är bara att glömma.
Dessa pengar finns inte.

Så min bil behöver vara hemma när jag reser iväg i jobb.

På Torsdag hämtar jag buss från Let'sGo By Bus i Örebro och kör sedan Tågersättning hela Påsken mellan Kristinehamn Karlstad - Oslo
Någon tur via Kongsvinger.

Blir att bo i Oslo dessa nätter.På Scandic. Det känns tryggt.

Så jag packar för fullt för att få med mig det som behövs dessa dagar.
Avser inte att äta annat än frukosten på hotellet som ingår. Det är ju min arbetsgivare som står för mitt boende.

Kommer inte att äta ute eller köpa något. Alldeles för kostsamt.
Tar allting med mig som behövs.

Jag har ju under den här tiden som kroppen varit satt ur spel gått upp några kilo i vikt och detta blir ett suveränt läge att bli av med dessa.

Jag är igång med den lätta träning som är nu i början med knät samt de delar som var låsta och musklerna ikring
Det funkar bra och jag kämpar på.
Vad som blir viktigt under arbetsdagarna är att jag håller mig i rörelse när jag inte sitter vid ratten.

Som det ser ut nu i planeringen så är det 1 1/2 km från bussens parkering till hotellet så jag får där helt naturliga promenader varje dag.

Blir bort Påsken. Kommer hem ett par dagar och far sen iväg med ett annat företag som arbetsgivare.
Det nya jag tackade ja till
Håbo Buss utanför Bålsta

Ska iväg på en 4 dagarsresa med ett idrottslag. Det skriver jag mera om sedan när jag väl är där och igång.
Börjar först med Påsken.

Måste förbereda härhemma så det finns ved inne att elda med.
Ser ju inte ut att bli någon värme än på länge så elda köksspis varje dag är nödvändigt.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards