Alla inlägg den 18 mars 2024

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor.
Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar.

Knappast dags än på ett tag då det var -7 ute inatt och nu på dagen fast solen strålar från klarblå himmel så är det minusgrader i luften.

Åkte iväg till Torshälla Okq8 och bytte in gasolflaska.
Det är inte billigt direkt 650:-
Säkert finns det billigare nån annanstans i stan men det kostar ju att åka med bilen och hämta längre bort.
Dessutom är dem som jobbar på den macken jättetrevliga och sådant gynnar jag gärna.

Startade värmen i husbilen och den fick stå igång ett par timmar.
Bara så jag fick värme därinne när jag plockade med saker som ska in

Vill ju inte ta in sånt som far illa av kylan innan det är säkert att det inte ska vara många minusgrader.
Täcken,kuddar, bäddmadrass och sånt finns redan uppe i bädden i sina förvaringspåsar.
Skafferiet har jag börjat plocka in i och allt annat som nu funkar att redan ha på plats.

Olja och filter skulle behöva bytas och det tänkte jag kolla med Hammarbyverkstan om dem har tid att fixa åt mig.
Båda två finns redan köpta så det är bara byte som behöver göras.

Jag hoppas jag får råd, tid och möjlighet att få njuta av lite resor med Edde Husbil den här säsongen.
Förra året blev det ju inte många mil.

Jag kommer att använda Edde till vanlig körning också då dotterns bil nu ska säljas så hon kommer behöva min personbil till att köra sin dotter till och från skolan och stallet.
Det är ju bra att han körs. En bil mår inte bra av att bara stå.

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken.
Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila.

Nu är det Måndag och ny vecka.
Förra veckan försvann i ett nafs
Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till Strängnäs och Stallarholmen.

Den dagen blev alldeles lagom för mig.
Var bra trött bär jag kom hem på kvällen efter busstvätt som var nödvändig då den var igenomskitig utvändigt.
Invändigt räckte det med dammsugning.

Med min knepiga kropp just nu så är båda två lite kämpiga övningar.

Fredagen gick mestadels i vilans tecken.
Rörde på mig en del iallafall.
Körde barnbarnet till skolan. Tog hand om morgonen med smådjuren.
Hade tyvärr ganska ont igen

Lördagen var det till att gå upp vid 3 tiden för att åka till depå Hallstahammar, hämta buss och köra Eckerötur från Eskilstuna.

Tog även Strängnäs och Enköping.
Regn på ditvägen.

Väntetiden tillbringade jag i förarstugan i Grisslehamn. Helt själv då kollegorna åkte med båten
Åt min gröt, läste och sov.
Kaffe i magen inför hemresan som blev en kämpig sådan.

Fick veta att kvällsturen med Ms Eckerö ställts in då det skulle bli oväder.
Det blev riktigt oväder med kraftig blåst, regn som innan Upppsala övergick i rejält snöfall.

Trafikradion gick varm då det skedde olyckor överallt.
Vi såg en mitträckespåkörning längs våran fördväg.
Trafiken flöt väldigt långsamt.

Gick hyfsat ändå för oss i min buss.
Något försenade men sedan tog det extra tid då jag hade fått busstoaletten nerspydd och det var rätt skräpigt och nerdrällt i bussen
Ett festargäng som såg till att jag fick jobba extra med att städa efter dem.

20.10 tog jag ur förarkortet och var så grymt trött efter all städ och busstvätt att jag hade svårt att ta mig hem.

Hade bara minuter kvar av min 15 timmars ramtid när jag parkerat ren och städad buss

Tog mig hem med stor möda.
Bilen hade en 5 cm tjock isskorpa på ena sidan från snöovädret som frös på till kvällen
Den var inte lätt att forsera.

Landade hemma en timme senare
Det var galet halt längs vägarna.

Somnade jättesent. Hade svårt att varva ner och drt gjorde ont i höger sidan ordentligt.

Söndag morgon klockan 5 var jag vaken igen. Tog hand om smådjuren och valde sedan att vid 7.30 åka mot Surahammar för att hälsa på min gamla Mamma som jag inte varit hos på länge.

Handlade på vägen dit och väl där så bytte jag gardiner i hennes lägenhet och vi gick till hennes kompis i samma korridor och hälsade på då hon varit krasslig och inte orkat sitta med i matsalen och åta med de andra.

Hon blev jätteglad över besöket.

Jag hade med lite kaffebröd och Påskgottis till Mamma
Stannade där i över 4 timmar innan jag rullade hemåt.

Resten av Söndagen fick bli vila.
Jag var dränerad på energi och kände att det vart lite för mycket den dagen
In med värktabletter och isäng vid 21 tiden.

De sista fotona är från förarstugan i Grisslehamn.
Den är jättefint inredd av kollegorna från Valbodepån som gjort stugan så hemtrevlig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards