Alla inlägg den 21 mars 2024

Av Sirpa - Torsdag 21 mars 10:19

Som jag skrev om tidigare så har jag börjat göra övningar för att stärka muskulaturen runt knän, höfter, lår och vader så jag kan börja röra mig som folk igen.

Körde övningar igår igen och det gjorde sedan ont ordentligt mot eftermiddagen så jag ville inte göra nånting.

Känns att det gör nytta och säkert har jag fått träningsvärk på den vanliga smärtan så det känns som allt bara blir värre

Men jag är envis som en oxe.
Tog värktabletter till natten och kunde sova bra i många timmar.
Vaknade med knät stelt och ömt men efter att jag gått uppe en stund så kändes det bättre.
Var ut till höns och kanin i storstövlarna.
Dem har jag inte kunnat använda pga tyngden i stövlarna.
Nu funkade det. Visst gjorde det ont i vaden och knät men det gick att uthärda.

Väl inne sedan så körde jag igenom träningsprogrammet och det var jobbigt med vissa rörelser men gick bra.

Körde sedan barnbarnet till skolan.
Var in en kort sväng på Maxi.
Haltade knappt någonting och bara det är en seger.

Sakta men säkert ska jag träna upp musklerna som hos mig tidigare var kraftfulla när jag ägnade mig åt mycket gång, löpning och cykling.
Så musklerna finns där i vila.
Bara att väcka liv i dem igen så jag kan bära upp knän som bråkar och fötter som vrider sig och skapar oreda i höfter, ben och vader.

Än ger inte finnkärringen upp för åldern.
Ska hålla i många år till, aktiv i livet.

Jag måste ju finnas med så jag kan reta gallfeber på människor i min omgivning som pensionär

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards