Alla inlägg den 3 december 2020

Av Sirpa - 3 december 2020 20:47

Min tjocka mage behöver minskas ner och stramas upp.
Har nu kört ett program i 2 dagar som verkligen biter på magmusklerna.
Toppen helt enkelt.

Många övningar 18-19 stycker varje gång/dag
Effektivt känns det som.

Det + 7-10 km powerwalk borde göra susen.

Av Sirpa - 3 december 2020 20:40

När jag körde de två veckorna i Göteborg fick jag den fina rutinen att gå upp tidigt och ge mig ut och träna.

Jag är ju morgonmänniska så den dygnsrytmen får mig att må bäst.
Kom isäng tidigt om kvällarna och sen åt jag som folk också.
Så min kropp är i bra balans just nu.
Sömn, motion och mat i en ordning som passar mig superbra.

Nu är det dags att vrida på dygnsrytmen för att det ska passa jobbet.
Hockeykörning imorgon som börjar på eftermiddagen och sträcker sig över midnatt. Enköpings A lag herrar.
Jag är väl hemma vid 1 - halv 2 på natten.
Inget jobb på lördagen och sedan en 12-13 timmar lång tjänst på söndagen.
Börjar på morron och är hemma sent på kvällen.

Så mina tidiga mornar ute på powerwalk blir ändrade.

Nästa vecka vet jag ingenting om.
Har än sålänge bara körning på Luciadagen, söndag dem 13:e.
Då är det hockey igen, samma lag från Enköping.

Jag klagar inte, utan bara konstaterar fakta. Är glad över varje timme jobb jag kan få.

Känner att jag fått en sån bra rutin med mina 10.000 steg och på det ett magträningsprogram på 30 dagar.
En app som jag följer och tränar varje dag.

Båda delarna vill jag sköta noga, oavsett tider jag jobbar.
Tänkte imorgon att jag sticker ut och går medans grabbarna spelar sin match.

Av Sirpa - 3 december 2020 19:57

Idag valde jag att sova lite längre på morgonen. Kände mig trött och behövde sova extra.
Tror att gårdagen sög rejält med energi med allt knöleri med registrering igen hos Arbetsförmedling och Akassa.

Sen strul med de körningar jag fått. Det ändrades och krånglades hit och dit.

Gick upp vid 6 tiden och gav katterna frukost. På med kaffe.

På dan när barnbarnen skulle hämtas kom jag på iden att gå till Kjula skola hemifrån oss. Börja 1 1/2 timme innan så jag hann dit innan dottern kom med bil och hämtade skolbarnen och mig.

Tuff powerwalk på 8.8 km totalt.
Kollade med bilens mätare på hemvägen och Google Maps på dan först.
En redig vandring och den känns i rumpmusklerna nu ikväll :)
Då har jag gått på bra när det ger träningsvärk.

Så skönt att gå på riktigt ordentligt.
Få bort jobbiga tankar ur skallen.

Av Sirpa - 3 december 2020 19:24

Mejlar för brinnande livet till olika ställen och söker jobb.
Det är bussföretag och lastbilsåkerier.

Julbocken Bosse Karlsson står nere vid vår infart och hejar på

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards