Alla inlägg den 24 december 2020

Av Sirpa - 24 december 2020 23:46

Idag körde jag med tomteluva på och röd sjal till vita skjortan.

Av Sirpa - 24 december 2020 08:57

Jag har i många år haft drömmen om att på Julaftons morgon få tända en fin stilla eld i vedkorgen med doftande Björkved.

Denna Jul fick jag uppfylla den drömmen.

Så vackert och stämningsfullt :)

Av Sirpa - 24 december 2020 06:28

Igår onsdag, dagen före Julafton hafe jag det lite jobbigt då min mage bråkade från tidig morgon och resten av dagen.

Försökte vila bort smärtan men det hjälpte inte och jag kände ett kraftigt obehag inför att jobba hela kvällen med denna svullna och smärtande mage.

Fick knappt plats i mina uniformsbyxor.
Typisk stressmage. Jag känner mig så jagad i detta med att jag måste söka en massa jobb, samtidigt som jag jobbar och försöker få till livet på ett drägligt vis ekonomiskt sen jag blev av med min fasta anställning.
Det drabbar min mage hårt.

Var precis på väg att åka iväg för att byta av komlegan vid busstationen i Etuna när han ringer att han fått körning till Strängnäs.
Så jag fick byta av senare.
När vi pratat klart ringer Bussakuten att mitt tågpass blivit inställt för kvällen.
Jag behövs inte. Fick självklart ha min betalning kvar. Det var ju inte mitt fel att passet togs bort.

Kontaktar kollegan som kör mot Strängnäs att jag kommer dit och löser av honom så han får komma hem.
Full fart mot Strängnäs med lillbussen.
Vi byter förare där på Resecentrum ochhan åker hem.

Jag väntar på resenärer som aldrig kommer och ringer Bussakuten igen.
Fick inga resenärer så jag åkte tom hemåt igen.

Ringde Sörmlandstrafikens Trafikledning och checkade om jag kunde komma in och tvätta min buss, så jag skulle ha en ren buss till Julafton.
Jag var välkommen.

Åkte så dit och fick bussen fixad ren och fin av grabbarna i servicehallen.
Han som var in i min buss kände igen mig från att jag körde hos dem i våras under 5 veckor, då i pandemins början.
Han ville att jag skulle komma tillbaka och jobba hos dom igen :)
Kul att få de orden från en kollega.

Åkte så hem till prästgården igen med en ren och blänkande fin buss.

Det var min arbetsdag.
Magen hade lugnat sig något och jag kunde ta en dusch och krypa i myskläder istället.
En skön men också en lite märklig känsla, då jag egentligen skulle suttit pass på busstationen.
Tog mig lite mat och lade mig tidigt istället.
Jättetrött efter dagens kamp med min smärtande mage.

Jobbade aktivt iallafall i två timmar.

Av Sirpa - 24 december 2020 05:39

Bassethunden Ludde på Prästgården hälsar Alla en riktigt God Jul.

Ät mycket och länge är hans råd :)

Av Sirpa - 24 december 2020 04:44

Nu är det Julafton även detta märkliga år.
Gör det bästa utav dagen!
Var rädd om dig och dina nära.
Det finns ett liv efter Jul också.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards