Alla inlägg den 15 december 2020

Av Sirpa - 15 december 2020 02:46

På Luciadagen körde jag Esk Hockey till Märsta för match.
Den var spännande och vi vann med 3-5.
En av våra grabbar fick en smäll över munnen så blodet rann.
Han fick senare sy några stygn.

Chaffisvinst och glada grabbar körde jag sedan hem till deras Enköping.

Av Sirpa - 15 december 2020 02:42

Fixade till en kakdeg under tiden som jag väntade på att Arbetsförmedlingen skulle ringa.
Det var dags för det första samtalet efter att jag åter igen måste skriva in mig som arbetssökande, när det minskat med körningar.

Tänkte att mitt barnbarn som är mjölkproteinallergiker skulle få kakor också till Jul.
Jag bakade ju fyra olika sorter tidigare men inget av det kan hon äta.

Medans kakdegen vilade i kylen pratade jag med en trevlig handläggare och vi fick en hel del sagt.
Jag gjorde klart för denne att ett arbete är viktigt för mig.
Akassan den absolut sista utvägen och nödlösningen om inget finns.

Bakade ut kakorna och resultatet blev bra.
Skar upp, lät svalna och packade ner i en burk.

Syltsnittar
Nu har lillan egna kakor.
Hoppas jag hinner baka nåt mera innan Jul.
Vi blir ju så få som ses så tillgången behöver inte vara stor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards