Alla inlägg den 13 december 2020

Av Sirpa - 13 december 2020 09:25

Gick upp tidigt denna Luciamorgon och Tredje Advent.
Kaffet igång och eld i köksspisen var det första på dagens agenda.

Tog fram Hjortronglögg och värmde på spisen. Tände ett värmeljus i mitt vackra glöggset av koppar så glöggen kunde stå varm medans Lucia på tv visades.

Dotter och barnbarn vaknade och kom ner från övervåningen tillsammans med Ludde basset.
Vi skulle se på Lucia från Jukkasjärvi på tv.
Så vackert och stämningsfullt

För mig är detta en arbetsdag.
Ska straxt iväg till Enköping för att städa ur den buss jag ska köra ESK hockey i till Märsta.
Fick samtal i fredags att bussen måste användas och det skulle inte hinnas städa den tills jag skulle ha den.

Jag är ju van.
Lite trist bara att inte ens på Lucia få sätta mig fräsch vid ratten och bara köra.

Med glitter i håret blir det dans med dammsugare och svabb.

Jag i min tur kommer iallafall att leverera mina gäster en fräsch och fin buss.
Det är då säkert.
Men det innebär också att jag måste iväg minst en timme tidigare än jag skulle.
Det tas från min Luciamorgon med mina töser.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards