Alla inlägg den 29 december 2020

Av Sirpa - 29 december 2020 15:20

Men ville vara absolut säker.
Förkylningen var bara en vanlig sådan
Jag arbetar ju i ett utsatt yrke.

Av Sirpa - 29 december 2020 05:05

Det märks att förkylningen släpper sitt grepp då jag får sova ordentligt.

Slocknade redan vid 20 tiden igår kväll fast det var full fart härhemma i huset.
Tjejerna badade Ludde basset som inte doftade så gott längre när han gått på antibiotika i en veckas tid.

Då är det livat ikring badet men jag hörde ingenting. Sov djupt och länge.
Vaknade inte förrän vid 3.15 tiden av att min katt behövde gå ut

Jag hade ju igår mestadels vilat och ätit ordentligt. Säkert bidrog det till att jag slappnade av och sov ordentligt

Väntar på svaret från Covidtestet. Det kommer säkert under dagen
Ska ta på min munskydd för säkerhets skull när jag åker och byter ut bussen jag nu har hemma.
Min chef ringde igår och sa åt mig att göra det då jag felanmält att den inte blev varm.

Håller långt avstånd gör jag ju överallt redan så det är inget konstigt.

Förkylningen känner jag bara efterdyning av nu denna morgon. Den har flygit sin kos när jag fick sova ordentligt.
Jag och döttrarna har lika när vi blir riktigt uttröttade, att vi blir som förkylda.
Det är nog kroppens sätt att dra i handbromsen så vi ska lyssna på den.
Inge feber eller sånt utan mera bara täppt och dåsig, trött och medtagen.

Ska nu försöka sova lite till.
Ska inte upp förrän vid 7 och åka iväg med bussen. Kommer att desificera bussen noga. Förarplatsen framför allt.

Riktig arbetsdag har jag inte förrän imorgon onsdag 17.30 på eftermiddagen.

Då ska jag sitta som Standbybuss Tågersättning igen över nyår. Tre kvällar i rad.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards