Alla inlägg den 19 december 2020

Av Sirpa - 19 december 2020 03:02

Verkar vara en orolig natt för våra husdjur.
Hörde tidigare hur dottern gick ut med vovven mitt i natten. Det händer sällan.
Sedan ville Nova ut och Ville straxt efter.

Hoppas verkligen inte att det är vildsvin ute i trädgården. Det skapar oro hos djuren.
Eller stora älgar som äter av våra äppelträd.

Eller kanske det är små tomtar som är ute och kollar in läget i stugor och torp.

Jag vaknade iallafall av att det var ett jamande och gnällande. Så nu är det lika bra att vara vaken en stund då jag vet att katterna snart vill in igen.

Lördag är arbetsdag för mig.
En lite speciell sådan.
Jag ska hämta ut en liten buss ifrån depån i Hallstahammar och kör sedan Brukslinjen i Surahammar, Ramnäs och Virsbo.
Just den tjänsten har jag aldrig haft.
Körde nåt liknande förut med skoltur inbakat i samma.
Blir lite annorlunda.

För mig spelar det inte så stor roll längre vad det är jag kör, bara jag får ihop timmar.

På Söndag ska jag och en go granne ut på långpromenad med hans hund.
Det är ett bra sätt att kombinera motion och umgänge på avstånd nu under Corona.
Vi har möts några gånger längs vägen när jag varit ut och motionerat och han vallat vovven.
Tycker om att möta nya människor som tillför mig glädje och energi.
Även under pandemin funkar det på sånt vis, ute i friska luften.
Det ska bli trevligt och jag ser fram emot promenaden.
Vi har garanterat mycket att prata om
Så som vi redan babblar och skrattar när vi möts.

Jag är ju annars en enstöring vad gäller mina powerwalks och promenader.
Men jag saknar människor nu när det är så lite jobb för mig.
Brukar ju få nog av alla människor jag möter i jobbet i vanliga fall och uppskattar då ensamhet privat.

Sedan följer en period över Jul och Nyårshelgerna då jag kommer att jobba mycket.
Har Standbybuss i Eskilstuna för SJ.
Kommer att vara stationerad på stan nånstans och bara vänta på ev tågersättningskörning.
22/12-26/12 först och sedan 30/12-1/1 nästa vända.
Hoppas det blir några körningar iallafall för det är kämpigt att bara vänta.
Men åter igen, jag är så glad att ha jobb!!
Det är allra viktigast.

Nu känner jag att sömntåget kommer tuffande. Jag måste hoppa på den. Katterna kommer säkert väcka mig snart igen, men då får det vara så.
Ska upp 6 för jobbet sedan.
Sömn är viktigt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards