Alla inlägg den 20 december 2020

Av Sirpa - 20 december 2020 18:54

Första December flyttade hon in i matrummet. Nere vid golvlisten dök det under natten upp en dörr och en brevlåda.
I lådan låg ett brev och väntade, där Nisselina berättade att hon flyttat in och skulle bo hos oss till Jul.

Hon är en väldigt lugn och fin liten tomtenissa som inte gör mycket väsen av sig.
Lite småbus har hon hittat på.
Sen var hon lite slarvig i början och spred grejer och kläder omkring sig.

Hon ville ha en egen gran så det fixades.
Hon ville ha glögg och pepparkaka.

En dag hade hon tagit alla clementiner ur fruktskålen och lagt dom som ett band fram till sin dörr.

Vi är glada att hon inte ställer till med för mycket bus. Har ju hört om andra som busar varje dag.

Av Sirpa - 20 december 2020 18:10

Den här Söndagen har jag inte gjort många knop efter skogspromenaden imorse.

Fixade lunch åt oss på ett enkelt vis.
Skickade in köttbullar och pommes i långpanna i ugnen.
Det skötte ju sig självt och lunchen var fixad på 30 minuter.

La mig att vila efter maten. Somnade till kort.

Känner att jag inte har någon lust till att göra något mera idag.
Många arbetsdagar väntar och då finns inte tid att slöa.
Kommer ju att jobba kvällar till midnatt så det blir perfekt med milsvandring på mornar och sen lite till i jobbet om det blir mycket väntetid.

Som bäddat för massor med mil i benen i motion. Toppen!
Julafton kommer ju straxt och då blir det en hel del gottigt att äta.
Fast vi inte kan samlas till Jul så blir det ändå god mat och julklappar till barnen.

Tomten kommer att leverera julklapparna på ett tryggt sätt. Han kommer inte att stanna och prata själv och dela ut utan far genst vidare.
Det blir många extra hushåll den här Julen när så många familjer inte kan samlas utan det firas på många olika håll istället.

Jag jobbar på Julafton från 9.30 till 19.00 och missar det mesta.
Men jag måste ju jobba för att få ihop timmar. Annars inga pengar i slutet av Januari.

Jag slöar vidare denna Söndag.
Fjärde Advent

Av Sirpa - 20 december 2020 15:03

Tvättade min lilla gumma igår efter jobbet.
Hon har en lite småvrång uppsyn
Tycker mycket om min söta röda Cindy bmw

Av Sirpa - 20 december 2020 13:17

Nu när Covid och restriktioner sätter stopp för normala möten med vänner och kompisar under fikastunder så får man ta pratandet under säkra former.

En god vän och granne och jag kom överens om att vi tar en lång promenad i Vilstaskogen idag där det är brett motionsspår och möjlighet till att hålla avstånd.
Vi har ända sen i våras pratat om att ses på en fika men det har ju inte funkat med covidhotet hängande.
Så det fick bli en långprommis i skogen istället

Han tog med sin vovve i deras bil och jag min lilla bmw och sen åkte vi dit.
Parkerade och traskade i väg, glatt pratande.

En hel del människor i farten fast klockan inte var så mycket.
Löpare och hundrastare som leende hälsade när vi möttes.
Ingen risk för någon smittspridning någonstans.

Livet behöver inte stanna upp för att man inte kan umgås som tidigare.
Det gäller bara att hitta andra former och i detta fall väldigt nyttig form.
Motion och frisk luft under raska steg.

En mil i benen och hopp in i varsin bil för hemfärd.
Jag åkte hem och tog en lång dusch och åt en sen grötfrukost.
Grannen skulle iväg och träna spårning med vovven.

Jättetrevlig pratstund om allt mellan himmel och jord
Helt coronasäkert.

Tre långa pass har jag fått till den här veckan.
Känns bra i benen.
Nästa vecka kommer att bjuda till ännu mera raska promenader då jag kommer att stå Standby med tågersättningsbuss i många långa timmar.
Kommer att ägna väntetiden till att vara ute och gå, nära bussen ifall det blir körning.




Av Sirpa - 20 december 2020 07:37

Lördagen blev för mig en lätt och riktigt julmysig dag att jobba.

Hämtade ut en liten buss från depån i Hallstahammar för att sedan köra till Surahammar och påbörja Brukslinjekörning därifrån till Ramnäs och vidare Virsbo.

Skulle haft buss från depån i Surahammar men det fick vara då jag inte är insatt i deras rutiner.
Har aldrig tidigare kört något som hör till den depån.

Första turen gick jag tom.
Sedan kom det resande som skulle in till Sura och handla helgens dryck.
Hade rast innan det var dags att köra hem samma gäng.
Nu var de ordentligt glada i hatten.

Körde sedan två vändor helt tom utan en endaste resenär.
Sopade och skurade ur bussen under väntetid i Virsbo.

Hade på radion med julmusik och bara gled omkring.
På rasten gick jag nere vid kanalen och Bruksmuseet i Surahammar.

Tvättade och tankade bussen när jag anlänt till depån igen sent på eftermiddagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards