Alla inlägg den 16 december 2020

Av Sirpa - 16 december 2020 17:38

Det kändes underligt när solen tittade fram en kort stund idag

Av Sirpa - 16 december 2020 07:09

Igår Tisdag var det för mig bara att pallra mig upp tidigt.
Jag hade som uppdrag att handla åt min mamma som sitter isolerad i sin lägenhet i Surahammar.

Sov dåligt på natten då jag kände sån oro och stress över detta att jag måste hinna söka en massa jobb samtidigt som jag jobbar, jagar mera jobb i de företag jag redan är anställd i och till detta försöker jag få till ett eget privatliv i övigt.

Livet kan ju inte bara bestå i att jaga jobb kan jag känna.

Låg mitt i natten och sökte ett jobb som Kundmottagare på Region Sörmland inom Färdtjänst och sjukresor.
Kan ju funka med sånt också för mig som jobbat inom Kundsupport på Swebus tidigare.

Kunde sedan somna om.

Tisdagen var fullsmockad med uppdrag.
Hängde på låset på Maxi när de öppnade klockan 6.
Ville få handlat innan det kom många kunder dit.

Hade en gedigen lista att beta igenom och dessutom spanade jag efter nåt extra till lilla mamma, det är ju ändå Jul snart.
Väldigt lite folk i affären men vissa struntade helt i att hålla avstånd.
De bar ju sitt förbaskade äckliga munskydd som de ständigt drog i och petade på.
Vissa tror att om de bär sin snuskmask så behövs inget mera.

Så det var en riktig slalomtur för mig där med min långa lista.
Kom ut helt slut efter 1 1/2 timme.
Hade då hittat allt mamma ville ha handlat.

Åkte hem och drog i mig en snabb frukost.
Varorna fick ligga kvar i bilens bagage.
Dottern körde barnbarnen till skolan medans jag frullade.
Sedan tog jag över ratten i hennes bil och vi åkte till Finska Hembageriet. Där var jag ensam kund och det kändes bra.
Köpte en hel del därifrån som hag ville överraska mamma med.

Därifrån for vi vidare till Sura och hämtade mammas Id kort och bankkort för att kunna uträtta resten av ärendena.
Körde min dotter till läkarbesök i Västerås på sjukhuset.
Under tiden var jag till Apotek och tog ut mediciner till mamma. Köpte kontantkort till hennes mobil och lite annat hon behövde.

Snabbt tillbaka till sjukhuset där dottern var klar. Full fart till Eskilstuna igen.
Rastade Ludde innan det var dags att hämta barnbarnen från skolan.
Kom hem och kastade i mig en lätt lunch.
Då var klockan 13.30
Plockade med allt som skulle med i min bil och for mot Surahammar igen.

Mellan alla dessa vändor var det massor med tvätt av händer, sprita, sprita mellan varje besök var jag än var. Torka av handtag, scanners och allt jag behövde ta i.
Hålla avstånd överallt.
Det tar krafter kan jag lova att hela tiden vara på vakt över att ingen kommer nära.
Så många människor är fullständigt nonchalanta mot alla regler som satts upp för att stoppa smittan.

Jag handlar ju inte själv ute för vi beställer och hämtar.
Undantag för att hjälpa mamma nu.

Pustade ut i bilen och kom fram för att släpa upp alla varor, julklappar och allt som var med. 7 kassar totalt, upp till tredje våningen
Stod och pustade ut och spritade händerna ett tar gånger.
Tog fram ett munskydd som jag försiktigt tog på mig.
Redo att möta mamma ringde jag på och sedan var det upplock av varor och iordningställning i frys, kyl och skafferier.

Vi fikade tillsammans och pratade en timme ungefär innan jag måste åka hemåt.

Kändes bra att mamma har det hon behöver inför Jul och Nyår.

Kom hem vid 18 tiden till väntande middag hemma. Kände hur trött jag var. Tacksam över riktig mat och tid att sitta ner och äta.
12 timmar ledig dag var fylld av aktiviteter och jag var jättetrött.

Under dagen hade jag också ordnat med jobbet som jag har i Jul och Nyår.
Ringt samtal och fixat.
Lite annat också som har med mina timanställningar att göra
Kommer att ha tre vid årsskiftet.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards