Alla inlägg den 22 december 2020

Av Sirpa - 22 december 2020 22:12

Gick ikväll mina 10 000 steg i jobbet.
Står som Standbybuss i Eskilstuna ifall det händer något med SJ:s tåg i Julhelgen.

Första passet idag.
Tog över bussen från kollega vid 17.45 i eftermiddags.
Då regnade det och jag satt i bussen tills vädret blev något bättre.

Gick sedan ut vid 19.30 tiden och sitter nu med våta skor och strumpor men väldugt nöjd då jag lyckats fått ihop mina steg fast det såg ut som regnet skulle hindra mig.

Känns riktigt bra.

Gillar ju inte att bara sitta passiv och vänta utan ägnar då tiden åt att röra på mig istället.

7.5 km i benen ikväll.

Passet är slut om drygt 1 timme.
Då åker jag hem med bussen och den sover kvar hemma till kollega hämtar den imorgon vid 12.30 tiden.


Av Sirpa - 22 december 2020 16:06

Gjorde två olika sorters Jansson.
Först den vanliga med smör och grädde.
Sedan en form med mjölkfritt till mitt lilla barnbarn som är mjölkproteinallergiker.

Klart att hon ska ha samma saker på julbordet som vi andra.

Ska göra en Majspaj åt henne imorgon.
Så kan hon äta det hon älskar, majs.
Medans vi andra äter ostpaj.

Av Sirpa - 22 december 2020 07:10

Dotterns Basset Ludde hade under ett par dagar betett sig underligt och vi förstod att nåt var på gång
Han har varit förskonad från krämpor och sjukdomar under sitt nu drygt 5 åriga liv.

Han kissade jätteofta, var orolig, vankade omkring, gick nära intill som att han bad om hjälp. Tappade aptiten helt. Han som i vanliga fall är ett matvrak.
Ville ut stup i kvarten, sov inte... Ja allt var helt galet fel.
Vi misstänkte att han fått Urinvägsinfektion.
Då krävs behandling.

Nu blev det bokning av veterinärtid så fort klinikerna öppnade på måndag morgon.

Fick tid 13.30 hos Redog som visade sig vara ett jättebra ställe.
Ligger på Folkesta i Eskilstuna.

De undersökte honom noga och kom fram till att han har Urinvägsinfektion och inflammation i Prostatan.

Med recept på 4 olika mediciner kom dottern så hem med honom.
Riktigt eländig lilla gubben.

Hämtade medicinerna när rusningen på Maxi avtog något.
På Apoteket hade det varit lugnt.

Fick i honom smärtlindring och antibiotika och pyttelite mat så det inte var helt tomt i magen med bara medicinen.

Dotter och barnbarn sov i köket på madrasser på golvet då det var svårt med Luddes kisseri på natten.
Han behövde ut ofta och hade svårt hålla tätt.
Att då gå i trappor var uteslutet.

Nu hoppas vi att det vänder snabbt.
Det är hemskt att se en familjemedlem ha så ont och må så dåligt.

En riktigt sabla onödig julklapp!!

Mycket kom det att kosta också trots bra försäkring. Ändock mycket billigare än Strömsholms Djursjukhus som är dyrast.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards