Direktlänk till inlägg 19 mars 2024

Dags för övningar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring.
Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer.

Har ju inte ens försökt hittills då jag haft så ont. Äter värktabletter ännu men inte så mycket som tidigare.
Jag kan gå nästan obehindrat. Om än lite ostadigt då jag inte litar på att det håller.

Det vore så himla skönt att komma så långt att jag kan börja ta kortare promenader utan att det ska dra igång och sprängvärka och dra ihop till kramp i låret och vaden.

Kämpar verkligen hårt med att sitta med raka ben och höfter i bil och buss.
Inte vrida fötterna eller kröka tårna.
Det i sig är väl en jättepåfrestning för kroppen att räta upp sig igen.

Jag har inte längre dom där märkliga domningarna i framförallt vänsterfoten som jag hade tidigare.
Likaså krampen i högerfotens tår som jag levde med dagligen så jag till sist inte ens tänkte på det.

På Måndag ska jag tillbaka till Michael, min Kiropraktor och då ska jag ta upp detta med vänsterknät.
Men fram till dess blir det övningar varje dag och se vad som händer, om det är nåt som hjälper.

Jag har pga all vila även gått upp i vikt igen. Min kropp är ju van att vara i rörelse och nu när jag inte kunnat mer än gå det lilla som jag måste för att hålla livet igång så sätter sig fläsket på höfter och mage.
Så lätt hänt att jag tuggar på nåt extra bara i ren uttråkning och tröst.
Det gör ju inget lättare för knäna, blir ju mera att bära omkring på.

Det jag tidigare lyckades få bort har nästa kommit tillbaka.
Skulle tro 3 kanske 4 kg.

Ond cirkel med andra ord som jag måste bryta. Jag mår inte bra av att känna mig klumpig, orörlig och dessutom med sånt sötsug på kvällarna.

Var igår i kontakt med Trafikledningen på ett bussbolag utanför Bålsta som gärna vill att jag kör timmar för dem.
Det kommer jag att gör då depå Hallsta inte riktigt fixar att ge mig körningar som
funkar för mig tidsmässigt.
Jag vill inte köra kvällar och nätter.
Finns det annat så väljer jag ju självklart det i första hand.

Var ju dit och hälsade på dem för över en månad sen och vi har knappt haft nån nontakt sen dess fast vi tog beslutet att jag börjar köra för dem oxå.
Tiden har ju gått och jag har ju haft fullt upp med jobb och sen den här smällen med kroppen som sade stopp.

Dem kommer under morgondagen att se vad som kan passa mig efter Påsk.
Meddela mig under veckan så ser vi om det funkar för mig.

Jag har ju fullt upp hela Påskhelgen för Let'sGo Örebro med tågersättningar Kristinehamn Oslo.

Så körningar för Håbo buss får bli efter Påsk och gärna då några dagar i rad så jag inte behöver pendla.
Dem har ju övernattningsmöjligheter på depån.
Eller så tar jag husbilen med mig.
Min bil behövs ju härhemma.

Just nu är det natt och jag vaknade badande i svett. Låg vriden i sängen med nattlinnet skruvat runt kroppen och ont i knät.

Gick upp på toa, bytte till torrt nattlinne och fixade mig en kopp the.
Wille katt ligger på min mage och försöker få mig att komma till ro igen.
Det är iskallt i huset då pannan står så lågt och det är många minusgrader ute på natten.

Ska sova några timmar till och sedan tända i köksspisen för att få lite mjuk värme.
Sover ju inte länge om mornarna.
Jag ör ju morronmänniska.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards