Direktlänk till inlägg 31 december 2020

Utmaning i Årsskiftet

Av Sirpa - 31 december 2020 08:15

Hade som sig brukar vid tågpassning inget att göra.
Snöblasket hade slutat så det var bara till att byta om till träningsskorna och ge mig ut för att gå.
Målet var 10 tusen steg.

Höll mig i närheten ifall jag skulle aktiveras på en körning någonstans, så jag snabbt kunde ta mig till bussen och köra fram.

När jag är ute sådär och går så hinner tankarna flyga iväg.
Just denna kväll kände jag mig lite låg för detta med att så mycket tid går åt till att dansa efter Arbetsförmedlingens och Akassans noter.

Den tiden vill jag ägna mig åt att jobba och inte larva runt på en massa för mig orimliga uppdrag. Webinarier och allt vad de vill att man ska hålla på med.
Det kan unga människor som aldrig varit ute i arbetslivet lägga sin tid på.

Jag vet hur jag söker jobb och det har jag gjort ända sen Augusti då jag blev av med min fasta tjänst pga arbetsbrist.

Idag har jag timanställning på tre olika bussdepåer.
Transdev Nord, Transdev Mälardalen och Tuna Trafik.
Problemet just nu är bara det att alla restriktioner i pandemin gör att det finns för lite jobb.
Dessutom har skolorna jullov och det gör saken ännu svårare.

Jag har talat med flera bussföretag som jag känner chefer, personalansvariga och bussförarkollegor i.
Det är anställningsstopp.
De anställer ingen på grund av att de inte har nog med körningar.
Läget är just nu och kommer att släppa så fort Covid börjar släppa sitt grepp över vår vardag.

De företag som söker anställd är ute tidigt för att få ihop vikarier till sommarsemestern.
Tex Lkab i norr och linjekörningar i söder.
Alltså tillfälliga jobb på timme med start i Juni eller så.

Det jag idag behöver hjälp med är att kunna stämpla upp de dagar/timmar jag inte lyckas få ihop i de timanställningar jag har.
Det handlar om kanske 3-4 dagar i månaden.
Om ens det.
För dessa dagar får jag lov att hålla på med detta extra larv som upptar min tid och det företags jag skickar ansökningar till, av deras värdefulla tid.
Att söka jobb som inte ens är relevanta känns så bortkastat.

Det var sånt jag gick och funderade över medans jag gick där i mörkret.
Jag var arg, ledsen och upprörd.
Vet att det inte hjälper men jag måste ändå få känna.

Efter 10 tusen steg gick jag till bussen.
Tog mig kaffe och macka och sen flög fan i mig.
Jag bestämde att jag ska utmana mig själv där i jobbet dessa tre dagar, över årsskiftet, med att gå ett Marathon.
42 kilometer blev mitt mål som jag skulle nå, som senast innan passets slut 23.00 på Nyårsdagen

Jag behöver morötter och utmaningar :)
Rejäla grejer och inget dravel och trams.

Gav mig ut igen efter fikat och toabesök.
På med mössan och iväg ut i ljudet av smällare och raketer, blåljus och tjoande människor.

Var nöjd efter totalt 14 kilometer denna kväll den 30/12.
Det blev några steg och jag kände hur musklerna i benen fått jobba.

Får jag inga körningar de två resterande arbetsdagarna så ska detta gå.
Jag jobbar på det och mår jättebra av friska luften och motionen.

23.00 åkte jag hem med min varma goa buss. Parkerade på gården och gick in.
Gjorde kväller snabbt då Nyårsaftonens arbete börjar 9.30 redan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards