Direktlänk till inlägg 13 februari 2021

Det blev bilbyte

Av Sirpa - 13 februari 2021 16:19

Jag har under denna vinter tyckt att min bil inte är direkt anpassad för den körning jag använder den till.
Hon var så låg och det började dyka upp en del krämpor som jag kände att de behöver åtgärdas ganska omgående.

Hade ju köpt nya stötdämpare till henne men inte haft varken tid, möjlighet eller råd att lämna in för byte av dessa.
Det lät stundtals riktigt illa i fram.
När det var nedåt -15 lät det inte bra.

Sedan tog batterierna i båda nycklarna slut samtidigt. Samma där, de behövde lämnas in och den tiden hade jag inte.
Så jag låste med nyckel och det blev heller inte bra då låsen frös i den hårda kylan.

Det började komma lite rost på skärmkanterna redan i höstas.
Det hann jag inte ta hand om.

Grej efter grej som jag kände att jag inte fick en chans att lämna in henne för.
Behöver ju bilen hela tiden när jag jobbar i olika städer och är aldrig ledig mer än 48 timmar.

Hälsade på min kompis i ett annat ärende och jag gnällde för honom ommin bil och allt jag kände hängde över mig med henne.
Sa att jag borde byta till en högre bilmodell då jag hade svårt att ta mig ur henne då hon var så himla låg.
Dessutom väldigt stum i fjädringen och inte alls anpassad för de vägar där jag bor ute på landet.

Han satte igång och tittade vad grannföretaget hade inne. En ganska nystartad bilfirma som säljer massor med bilar.
Hittade en Bmw av högre variant.
Den blev jag nyfiken på och vi gick över till bilfirman och tittade på den

För att göra en lång historia kort så hade vi gjort ett bilbyte inom en timme.
Bilfirman tog min i inbyte efter provkörning och jag blev ny ägare till en BMW X1 årsmodell 2011.

Har nog aldrig gjort en så snabb bilaffär någonsin.
Fick med den hem direkt.
Tömde ur min röda där på plats och sen var det klart.

Fick veta att min gamla blev såld redan dagen efter.

Nu har jag en svart skönhet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards