Alla inlägg den 5 mars 2021

Av Sirpa - 5 mars 2021 19:31

Fredag och äntligen en ledig helg framför mig. Dagen har varit fylld av jobb och motion.

Startade upp imorse vid 6 tiden.
Bussen hade jag parkerat kvällen innan utanför huset efter att vi hade hämtat hem min bil som stod i Ärla vid skolan.

Bussen ska vara här hos oss nu under de 14 dagar som jag kommer att köra skolturen ute i Ärla och Hällberga.

Åkte till Ärla imorse och hämtade kollegan som skulle hjälpa mig att lära in turen ordentligt innan han gick på sin ledighet och jag tog över.
Jag hade bara druckit mitt morgonkaffe. Var inte det minsta hungrig eller sugen på något mera.p

Körde morgonen utan några som helst problem eller funderingar.
Slutade vid Skogstorpsskolan vid 8 tiden.
Åkte sedan till depån.
Morgonmöte och frukost.
Jag tog mig en vanilj och päronshake.

Sedan var det dags att tvätta bussen ordentligt och städa ur invändigt.
Det hade inte hunnit bli mycket inne så jag våttorkade golven.
Utvändigt var det värre med de leriga grusvägar som turen körs på.

När detta var klart så bytte jag om och gav mig ut på min dagliga motionsrunda.
Hade inte så jättemycket tid på mig innan körning så det blev 5 km spåret igen i Vilstaskogen.

Raskt tempo och extra omväg både till och från spåret gav mig 9 km i benen.
Kändes toppen men hu va trött jag var vid ankomst till depån och dusch, ombyte, intag av måltidsersättning och kaffe.

Snart var det dags att köra igen och vi hade en avgångstid 12.10 vid Hällberga skola.
12.20 i Ärla.

Körde allt som skulle denna dag.
Vinkade av kollegan och åkte hem med bussen. Då var klockan vid 16 tiden.

Dag 5 i fastan gick bra.
Känner mig inte det minsta hungrig men känner då och då att jag kanske tar lite för få ersättningar.
Framförallt när jag är ute och traskar alla de kilometrar jag gör.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards