Alla inlägg den 25 mars 2021

Av Sirpa - 25 mars 2021 19:23

Då ska det ätas våfflor och det gjorde vi.
Även jag unnade mig fast jag inte äter så mycket vanlig mat just nu.

Av Sirpa - 25 mars 2021 19:21

Min bil och dotterns husvagn blev bra kompisar.
Ska besiktiga husvagnen nästa vecka och idag kopplades den på min bmw och det funkar perfekt.

Perfekt dragbil.
Stark diesel

Av Sirpa - 25 mars 2021 06:06

Vet inte om man ska skratta eller gråta :)
Väljer att skratta då det inte finns mycket annat att göra i nuläget.

Jag måste ju köpa villaolja i början på året då det var på väg att ta slut.
För att få det fraktfritt måste man beställa 1 1/2 kubik.
Så det gjorde jag.

Det var bara att dra åt svångremmen tre månader och betala av summan.
Jag betalar Alltid mina räkningar i tid och så också nu.
Så skönt att kunna dela upp i tre omgångar.

Ändå gör det ett bamsehål i min ekonomi.
5555:- i månaden i tre månader är grymt kännbart.
Jag tjänar ändå hyfsat som busschaffis tycker jag.

Så denna månad med hyra och villaoljan så försvann 2/3 av min lön för månaden :)
Sedan är ju resten kvar av räkningarna.
Bilen, mobilen, försäkringar osv...

De e int billigt att leva int :)

Pjuh!!
Bara att jobba på.
En månad till med villaoljan och sen infinner sig en hyfsad balans.

Med min finska uppfostran så är läget sånt att jag hellre svälter än lämnar räkningar obetalda.

Har aldrig i mitt snart 62 åriga liv fått en endaste betalningsanmärkning.
Kommer aldrig att få.

Pension är det inte tal om förrän kanske om 7-8 år :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards