Alla inlägg den 26 mars 2021

Av Sirpa - 26 mars 2021 06:22

Som jag hoppades på så hade hon varit ute på nattjakt och kom hem trött och nöjd vid 2 tiden inatt.

Vi kunde somna tryggt tillsammans.
Hon ägnade mycket tid åt tvätt först och somnade sedan

Nu när jag gått upp är hon jättetrött.
Åt lite torrfoder och kröp sedan upp i sängen igen

Så skönt att inget hade hänt :)

Av Sirpa - 26 mars 2021 01:56

Varje kväll kommer båda katterna in efter att ha varit ute mest hela dagarna.
Nova, min katt kryper då ihop hos mig på täcket och sover gott ända till morgontimmarna.

Jag somnade tidigt igår kväll då jag vaknar väldigt tidigt om mornarna.
Dessutom var gårdagen fylld av aktiviteter så jag var rejält trött.

Vaknade mitt i natten nu och kände att Nova inte var hos mig.
Gick upp och checkade av verandan och därute fanns Wille katt.
Dotterns och barnbarnets katt.
Men ingen Nova.

Gick och lade mig igen och Wille kom och kröp ihop på mitt täcke och somnade bums.
Kände mig orolig så jag tog på morgonrock, tjockstrumpor och tofflor.
Ut på gården med ficklampa.
Lös ut i hagen, runt ikring bland träden.
Hönshuset, bort mot silon och drängstugan, men inte ett liv.
Ingen Nova.

Nu hoppas jag att hon bara är ute på nattjakt då det är väldigt mycket gnagare ute omkring här.
Att hon är fullt upptagen bara.
Det får inte hända min underbara livskamrat någonting.
Vägen är ju otäck med många som åker fort förbi våra gård.
Likaså vet vi att det är en räv som stryker omkring här.
Vi har sett spår av den på kaninernas utebur.

Hon borde inte mucka med räven, det är hon för smart för.
Just nu kan jag inte göra så mycket mera än att försöka sova vidare och hoppas att hon kommer hem snart.
Katterna brukar säga till när de vill in.
Jamar först och hör vi inte det så krafsar de på dörren och det hörs tydligt.

Jag borde sova för vid 6 tiden är det dags att gå upp för att åka och jobba.
Ska göra iordning dubbeldäckaren i Västerås för att sedan åka till Arlanda för att hämta Luleå Hockey och köra laget till Jönköping.
Jag blir borta ända till Tisdag morgon.

Nova kom hem nu!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards