Alla inlägg den 21 mars 2021

Av Sirpa - 21 mars 2021 17:14

Jag lever i tron att allt som händer har en mening.
En sådan tro kan ibland vackla då det är många motgångar samtidigt i livet-men ur dessa tvivel vaknar en ny tanke...
Vad vill livet med mig?
Hur skall jag förhålla mig till det som händer?
Kan jag själv påverka någonting?

Ja är svaret på den sista frågan!
Jag kan påverka i allra högsta grad.
Jag kan se till att ha en positiv inställning och söka efter det meningsfulla i allt.
Är jag trött...vila! ge mig chansen till återhämtning...
Finn friden i den stunden jag befinner mig i och ta vara på den istället för att tänka...vad händer härnäst?

Kanske tillåta mig tänka tanken...vad är det värsta som kan hända?
Oftast är det inte så mycket egentligen.
Det är jag själv som skapar oron och tvivlen.

Ett positivt tankesätt ger energi att läka...kraft att gå vidare och se dagen i ett ljussken fast den kanske är för stunden mörk.

När motgångarna hopar sig...låt det ske om du inte kan kan göra något åt dem.
Morgondagen ser alltid ljusare ut när kraften återvänder.
Vila i stunden sålänge och tänk tankar som ger dig styrka!

Tänk på allt fantastiskt du har i ditt liv och låt detta ligga i förgrunden,som en vacker tavla du kan titta på och njuta av.

Ge dig själv en chans!

Av Sirpa - 21 mars 2021 15:32

Jag har ju fastat i nästan 14 dagar föratt sedan ha varierat intag av näring.
Måltidsersättning under arbetsdagarna och matig soppa till middag.

Sedan i fredags och nu denna helg äter jag riktig mat.
Inget annat än mat. Inget godis eller fikabröd eller nåt sånt.

Sedan kommer jag i veckan igen att periodiskt fasta.
Känner att detta funkar för mig och jag tappar vikt i ett långsamt och sunt tempo.
Träningen har varit på vila några dagar.
Känner av i en lårmuskel att det ändå blev lite för hårt ut.

Fortsätter mina promenader i veckan som kommer.

Idag var jag jättesugen på korv med mos.
På med grillen som står ute på verandan.
Snittade grillkorvarna och gjorde sedan mos under tiden de grillades.
Eget mos åt barnbarnet som är mjölkproteinallergiker och vanligt åt mig och dottern.

Jag lägger alltid till mjölk och kryddor samt smör och fluffar upp moset ordentligt så det blir riktigt gott.
Satte havredryck, kryddor och mjölkfri margarin i barnbarnets mos och fluffade den också.

Det blev gott och vi åt så naveln knakade alla tre.

Av Sirpa - 21 mars 2021 12:55

Det är helt hutlöst hur fort tiden går nu.
Jag har fullt upp hela tiden och hinner inte ens med att blogga så som jag skulle vilja.

Fick under Torsdagen och Fredagen köra en skoltur som jag lärde mig först av allt på Tuna Trafik.
Det var jättekul att träffa barnen som jag minns var mycket mindre då.
Tiden går ju och de växer snabbt.

Vi var sedan 4 från Tuna som var iväg på ett riktigt känslosamt hedersuppdrag.
Med vår stora buss som är anpassad för rullstolar, åkte vi till en adress i stan och hämtade en dam som skulle flytta till ett äldreboende.
Damen ifråga är 100 år gammal.

Jag kommer skriva mera om det vid tillfälle. Känner att jag inte riktigt smältit händelsen inom mig, det var så stort.
Eskilstunakuriren var där och gjorde reportage.
Det lades in redan dagen efter för läsning med bilder, videosnutt och allt.

Fredagen var fylld av jobb.
Skola, upplastning Guifs spelarbuss till Stiga Sport Arena. Kollegan körde laget till Göteborg.
Sedan hämta jag min skolbuss och körde en klass från Munktellbadet till deras skola.
Direkt vidare till att köra hem mina skolbarn till Bälgviken med omnejd.

Kom rätt sent hem och var jättetrött.

Lördagen jobbade jag också.
ESK hockey till Borlänge.
Skriver mer om den resan också.
Lite vemodigt och jobbigt blev det.
Behöver få det bearbetat inom mig innan jag skriver om det.

Idag är jag trött och har på gränsen till nackspärr. Vilar just nu efter att ha Deklarerat med reseavdrag och sedan fixat grillat till lunch.

Lite grova drag om dagarna som gått.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards