Direktlänk till inlägg 21 mars 2021

Låt det ske

Av Sirpa - 21 mars 2021 17:14

Jag lever i tron att allt som händer har en mening.
En sådan tro kan ibland vackla då det är många motgångar samtidigt i livet-men ur dessa tvivel vaknar en ny tanke...
Vad vill livet med mig?
Hur skall jag förhålla mig till det som händer?
Kan jag själv påverka någonting?

Ja är svaret på den sista frågan!
Jag kan påverka i allra högsta grad.
Jag kan se till att ha en positiv inställning och söka efter det meningsfulla i allt.
Är jag trött...vila! ge mig chansen till återhämtning...
Finn friden i den stunden jag befinner mig i och ta vara på den istället för att tänka...vad händer härnäst?

Kanske tillåta mig tänka tanken...vad är det värsta som kan hända?
Oftast är det inte så mycket egentligen.
Det är jag själv som skapar oron och tvivlen.

Ett positivt tankesätt ger energi att läka...kraft att gå vidare och se dagen i ett ljussken fast den kanske är för stunden mörk.

När motgångarna hopar sig...låt det ske om du inte kan kan göra något åt dem.
Morgondagen ser alltid ljusare ut när kraften återvänder.
Vila i stunden sålänge och tänk tankar som ger dig styrka!

Tänk på allt fantastiskt du har i ditt liv och låt detta ligga i förgrunden,som en vacker tavla du kan titta på och njuta av.

Ge dig själv en chans!

 
 
Amisa

Amisa

21 mars 2021 18:27

Jag tänker att det verkar som om du ofta driver dig själv väldigt hårt, att det kanske är bra om du kan bli mer lyhörd för dina behov och ser till att få dom tillfredsställda oftare.

Som en före detta "duktig flicka" så känner jag igen mig i ditt beteende och det kan sluta illa med att man går rakt in i väggen eller får någon rent fysisk sjukdom. Det är tillåtet att ibland misslyckas eller vara svag och behöva någon annans hjälp. Man måste inte alltid bära hela världen på sina axlar!

Var snäll mot dig själv och ta hand om dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

21 mars 2021 19:45

Det stämmer att jag har stora krav på mig själv. Är sån att jag hellre kör på själv än att jag tjatar på någon annan.
Då blir saker gjorda.
Nu blev det 6 dagar i rad med jobb och det är för mycket helt enkelt.

Tänkte faktiskt vara ledig några dagar under vecka 14 och göra nåt annat än bara jobba.

Tack för din omtanke.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards