Alla inlägg den 7 mars 2021

Av Sirpa - 7 mars 2021 20:30

Den här är ju bara så bra :)

Av Sirpa - 7 mars 2021 19:12

Man brukar ju prata om att sväva på rosa moln.
Måste vara såna här :)
De visade sig på himlen ikväll

Av Sirpa - 7 mars 2021 15:34

Idag bestämde vi oss för att äntligen testköra min nyinköpta bil.
Det har ju inte blivit av när jag jobbat och farit ikring överallt.
Sovit resten av tiden.

Nu kändes det som att tid fanns och dottern plockade med fikakorg.
Macka, frukt och kakor åt tjejerna.
Jag tog med en måltidsersättning och givetvis hade vi kaffethermosen med.

Åkte mot Malmköping. Tittade förbi i Tummelsta där min äldsta dotter och sambo hyrde ett hus för många år sedan.
Sedan vidare Malmköping.
Stannade där och tog en fika i området innan campingen. Där var det fotbollsplan och öppen yta.

Satt bara i bilen då det blåste grymt mycket.
Åkte sedan vidare Sparreholm.
Därifrån mot Stallarholmen och Strängnäs.
Det är fina trakter och för mig en hel del okänt.
Bekantar mig med Sörmland vartefter.

Återkom hem vid 14.30 tiden.
Då var det dags för mat.
Jag värmde på soppa och tjejerna korv och mos.

Min bil är jättebra att köra och drar väldigt lite diesel. Passar mig bra.
Gillar att den är lite högre.
Kunde stå upprätt och tanka, bara det känns toppen.
Förra bilen var så låg.

Den här är det dessutom dragkrok på så när sommardäcken är på kommer vi att haka på dotterns husvagn, besiktiga den först och sedan dra nånstans och fricampa.

Nu är det eftermiddag och jag vilar resten av dagen. Var ju ute en kort sväng imorse och rörde på mig. Det får räcka för idag.

Av Sirpa - 7 mars 2021 06:00

Min dotter och barnbarnet härhemma tycker mycket om att softa vid pussel.
Det är avkopplande och lugnande.

Även jag sätter mig ner vid pusslet som ligger framme på matrumsbordet ibland.
Jag måste bara ha ordentligt ljus för att se.
Helst dagsljus.

Det är vackra pussel som läggs och jag ska idag lägga en beställning på två jättefina pussel som jag vet tjejerna kommer tycka om.
En överraskning.

Fotot är på det som blev klart igår Lördag.
Den har vi jobbat med i säkert tre veckor, lite i taget. Vissa dagar ingenting, när det varit fullt upp.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards