Alla inlägg den 8 mars 2021

Av Sirpa - 8 mars 2021 20:57

Vilstaskogen i Eskilstuna längs spåret och runtom i skogen är det skövlat av vildsvinen.
Ser hemskt ut.
De går fram som ångvält överallt.
Mer och mer för varje dag som jag går där längs spåren.

Av Sirpa - 8 mars 2021 19:57

Hade ju bestämt mig för att gå milspåret idag under mitt långa uppehåll.

Hade kört barnen till skolan och skulle sedan köra hem första gänget vid 13.30
Så det fanns tid till träning.
Det blev 13 km totalt.

Ordentligt pass som tog på mina krafter
Rejäla backar och bara stigar emellanåt. Stenigt och trädrötter.

Av Sirpa - 8 mars 2021 05:07

Det är samma sköna känsla varje gång jag fastar. Efter några dagar på väg släpper obehaget och det infinner sig ett lugn och kroppen fylls med energi för var dag som går.

Tröttheten släpper och jag ser så mycket ljusare på allting.
Men först måste jag över en jättetuff tröskel och den hade jag dag 2 och lite känning även dag 3.

Nu börjar vecka två i fastan och dag 8 är nu inledd.
Känner mig lättare i kroppen och även i sinnet.
Sockersuget är fullständigt borta vilket gör att huvudvärk finns inte.

Mådde lite knepigt igår kvällning med ont i magen men det tror jag berodde på att jag lät det gå för lång tid mellan två måltider.
Igår tränade jag inte heller utan var bara ute i terräng ett par kilometer med katterna.
Plockade björkris och gick i skog och hästhagen.

Kaffe dricker jag under hela fastan.
Den biten släpper jag inte.

Vill jag så går det ju att göra en detox ett par veckor in i fastan men just nu känner jag inte att det är målet med fastandet för denna gång.

Bort med dåliga matvanor, allt det extra socker jag tryckt i mig under energijakten i stress och tidsbrist.
De kilon extra jag lagt på mig och att komma igång med riktig motion som ska övergå i träning.
Första milen gick jag ju i Lördags efter att under veckan ha trappat upp från 5 km på onsdagen till 8 på torsdagen sedan 9 under fredagen
Måndagen och tisdagen avstod jag helt då kroppen behövde hitta rätt i fastan.
Att bara få flytande.

Nu har jag gjort så att de dagar jag känner att en dipp är på gång så tar jag en extra proteinshake eller måltidsersättning.
Försöker verkligen tänka på att få i mig allt som behövs för att inte svälta, utan bara leda över kroppen till att använda fettdepåerna när det behövs.

I allt detta krävs god sömn och återhämtning. Det får jag.
Sover 7-9 timmar per natt, beroende på hur mycket jag rört på mig.

Så idag går jag in i vecka två och det är en enorm lättnad.
Känner av effekten på alla sätt och vis, vilket motiverar ordentligt till att fortsätta.
Jag kör på en vecka i taget och ser vad som händer.

Träningsväskan står packad i hallen och väntar.
Jag ska köra skolbarn på morgonen och sedan infinna mig på depån.
Ta hand om min buss och eventuellt något mera om chefen beordrar det.
Sedan byter jag om och ger mig ut i Vilstaspåret.

Satsar på att ta milen där idag
Får se om tiden räcker till det innan eftermiddagens hemkörning av skolbarnen.
Om inte så blir det 5:ans spår och några till runtomkring så jag når 8 km iallafall.

Mål måste man ha :)
Annars blir det enformigt och tråkigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards