Alla inlägg den 22 mars 2021

Av Sirpa - 22 mars 2021 05:18

Det blev i tuffaste laget med 6 dagars arbetsvecka. Jag var jättetrött och hängig hela Söndagen.
Kom hem vid midnatt och somnade väldigt sent, efter en efterlängtad beställningskörning.
Vaknade för tidigt då kroppen var van vid att gå upp tidigt vid skolkörningarna.

Bäddade rent och fixade lunch åt oss härhemma iallafall.
Sedan gick stegen till sängen där jag vilade stundtals.

Deklarerade då jag hade resor som måste räknas ut, dag för dag när jag pendlat till tre olika orter under förra året.
Det tog en stund av min vilotid.
Knappt mödan värt när reseavdragen är så urusla nuförtiden
De första 11000 får man ju inget för.
Sedan är det väl inte mera än max 35% för resterande summa.

Droppe i havet men vad gör man när inget annat val finns än att sitta och köra alla milen till de jobb som fanns.
Vägrade att bara arbetslös och sitta passiv med armarna i kors och vänta på jobb.
Nä då fixade jag det själv, även fast det kostade pengar och enorm kraft.
Viljestyrkan är det inget fel på iallafall.

Skulle egentligen åkt med en kollega idag för att lära mig ännu en skoltur.
Nu blev det inte så.
Fick meddelande från jouren att Ärlaturen som jag nyligen kört i nästan två veckor var tom då kollegan var hemma med sjukt barn.

Så det är bara ut igen på de leriga, gropiga och sliriga skogsvägarna igen, ännu en dag minst. Vet inte hur länge han blir hemma.

Skulle ha fått kört mitt eget barnbarn från badhuset om jag fått vara med på den turen som var planerad på mig.
Hennes sista badtur, så den möjligheten kommer inte åter.
Hon skulle varit överlycklig när hennes egen mormor kör bussen.

Nåja, vad är väl en bal på slottet...

Jag måste ju sköta mitt jobb och nu blev det som det blev.

Känner mig inte utvilad denna morgon.
Sov oroligt inatt och drömde underliga drömmar.

Börjar återigen fundera på om det ändå inte är dags att byta bransch.
Jag är ingen skolbussförare.
Pandemin verkar inte ge med sig och tiden går.
Jag trivs inte med de körningar jag får om dagarna. Det kände jag i Lördags när jag körde Hockeykillarna till Borlänge
Det är ju såna körningar jag vill ha.
Långa körningar där jag kan uppleva platser.
Inte fara omkring som ett torrt skinn i skogarna och hämta andras barn. Samma tallar och granar varje dag.

Jag blir uttråkad!!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards