Alla inlägg den 24 mars 2021

Av Sirpa - 24 mars 2021 19:48

Det fick bli två stora långpannor med Äppelkaka idag.
Den första har jag delat upp i rejäla bitar som ska med i helgen.
Ska bjuda hockeykillarna på den när vi åker tillbaka till Arlanda på Måndag efter deras match mot Linköping.

Den andra långpannan är till Påskhelgen.
Dels härhemma men också hos äldsta dottern.

Jag ska ju jobba massor hela Påskhelgen så kanske tar jag med till kollegorna också.
Vi ska ju köra tågersättning.


Av Sirpa - 24 mars 2021 13:39

Har ledigt idag inför kommande körningar.

Passade på att åka iväg för att uträtta ärenden som behövde göras innan jag ska iväg flera dygn.

Hämtade två plattor med lantägg som jag beställer av en kollega.
Jättegoda stora lantägg från höns som mår bra. Det syns och känns på smaken.

Var till Jula och inhandlade en kratta.
Likaså en rulle galvaniserat nät för att sedan bygga en utegård till blivande kaninbostad.
Den behöver vara både inbrotts och utbrottssäkrad.
Kaniner gräver och det måste ordnas.
Rävar kan försöka ta sig in i hägnet så det måste också säkras.

For sedan till Granngården och köpte en bal toapapper. De har det absolut bästa och drygaste pappret som är prisvärt.
Passar också till det gamla avloppsystemet som finns i det här huset.
Får inte vara nåt som korkar igen rören.

Sedan fick Ludde basset sin säck med spannmålsfri mat.

Var så in på Coop i Torshälla som hade jättefå kunder just då och köpte glass till våfflorna imorgon :)
Det är ju Våffeldagen imorn.

Köpte också Libabröd som jag älskar.
Åt så frukost med Libabröd som jag skivade kokt ägg samt kaviar på och rullade ihop.
Efter frukosten blev det skönt med en vila.

Nova, min kattfröken delade bädd med mig i vilan. Varmt och mysigt




Av Sirpa - 24 mars 2021 13:27

Dotterns Basset Ludde är pigg och glad igen efter sina prostatabesvär och ryggont.

Nu får han sakta men säkert byggas upp i kondition och muskler efter flera veckors vila.

En fin kille är han.

Av Sirpa - 24 mars 2021 05:40

På Fredag ska jag hämta elitlaget Luleå Hockey från Arlanda, för att sedan åka till Jönköping.
Killarna har match där på Lördag.

Jag blev så superglad i förrgår när jag kände mig lite låg över att bara köra samma hela tiden.
Fick då under min promenad i skogen ett samtal från Västerås med frågan om jag ville köra laget i dagarna fyra.

Självklart ville jag det.
Har kört detta gäng tidigare och det var kul, tufft och jag trivdes grymt bra.
Senast var till Leksand och vi bodde i Tällberg.
Samma buss den här gången också.
Dubbeldäckaren som tidigare var mitt skötebarn.

Så på Fredag vid 11 tiden är jag på plats på Arlanda och möter upp.
Lastar hockeytrunkar och far så mot Jönköping.

Under Lördagen kommer bussen att stå då matchen spelas alldeles intill hotellet.
På söndag har de träning i Jönköping och sedan åker vi vidare till Linköping.
Där spelar de match under måndag eftermiddag och efter matchen kör jag laget till Arlanda.
Det blir på natten som jag släpper av på Arlanda och far sedan hemåt.

Kommer att vara klar med bussen på morgontimmarna under tisdagen.

Så jag har härliga dagar framför mig med Luleå Hockey.
Hoppas jag får komma in och se matcherna.
Det är ju så tuffa restriktioner nu under pandemin.
Men bussföraren brukar få komma med in.

Håll tummar och tår för chaffisvinst båda matcherna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards