Alla inlägg den 6 januari 2022

Av Sirpa - 6 januari 2022 13:20

Det var en kort stund som uppe på fjället så himla vackert.
Nu blir ju dagarna ljusare och längre så jag hoppas på sol här i Duved också framöver.

Av Sirpa - 6 januari 2022 06:45

Efter två dagars ledighet var det dags att jobba igen och det såg jag verkligen fram emot det med glädje.

Det har ju snöat en hel del här och naturen är så grymt vacker att man tappar andan.
Fjällen, ljuset och de gnistrande snöflingorna. Jag njuter hela tiden av det jag ser.
Samma vyer varje dag men så oerhört varierande i sin skönhet.

Skottade snö på morgonen först innan jobbet.
Det hade kommit ner ett mjukt lätt täcke under natten som i stort sett var bara att sopa bort.

Kollegorna skrattar åt min glädje över snön och skottningen.
Det här är ju deras vardag
Jag är ju inte alls van söderifrån att ha sån här vacker snö.

Körde sedan ut min goa varma buss, som varit en sväng in på verkstan igen och fått ett filter rengjort då värmen krånglade ännu en gång.
Hon är lite lynnig min Juicy.
Lever sitt eget liv med värmen invändigt.

Så kan det vara.
Våra duktiga grabbar på verkstan fixar allt. Inget sitter i vägen när det gäller deras vilja och kunskap att få fram bra bussar åt oss förare.
Min buss har ju verkligen konstrat på många vis just med värmen.

Nu är hon nöjd med grabbarnas handpåläggning känns det som, då jag till och med fick vrida ner värmen fast det var -12 ute och blåst på kvällen.

Ganska mycket folk i farten hela mitt arbetspass. Hade över 500 resande under hela passet.
Jul och nyårsresenärerna har ju åkt hem så det här är nya skidåkare.
Glada, trevliga och mysiga människor.

Underbart vinterväglag kör jag på och njuter av det.
Jobbade på och fixade alla mina timmar.
Jag jobbar ju aktivt varje vända och varje lastningen för att möta kunden, informera och hjälpa till.
Det uppskattas oerhört av alla.
Dessutom får jag röra på mig under hela arbetspasset.
Sitter bara när jag förflyttar bussen mellan backarna.

En kvinna uttryckte sin glädje när jag landade bussen på eftermiddagen vid ett av stoppen.
Hon strålade som en sol och sa:
Jag blir så glad när det är du som kommer körande.
Sådant värmer.

Jag får mycket feedback för min hjälpsamhet och uppstrukturering vid lastning.
Många är ju här första gången och vet inte hur allt går till
Med vänlighet och tydlighet ger jag information med stort leende både på svenska och engelska.

Allt sånt ger en trygghet för kunden.
Deras osäkerhet försvinner och landar i trygghet istället. Som det ska vara.
Så vill jag själv bli bemött när jag kommer till nya ställen
För mig ett jätteroligt sätt att jobba på och helt naturligt i min värld.
Detta är ju ett serviceyrke.
Jag hör till dessa människors semesterresa och upplevelse.

Dagen gick väldigt snabbt och kvällen kom. Resandet lugnade ner sig och jag var trött och väldigt nöjd med dagen när jag parkerade Juicy vid 21 tiden.

Snö kallt och vackert ute när jag skottade det sista som var kvar efter en av bilarna som stått parkerad.
Nu är det fint på depån.

Mat i magen och sova vid 22.30

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards