Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Sirpa - 10 januari 2022 10:33

Jag tycker ju att det är så härligt detta med att vi har "egna" bussar här på företaget.

Gillar ju att fixa till det praktiskt för mig som förare och trevligt för mina kunder.

Kollegan kör med en lagtröja upphängd bakom förarplats med det lag han håller av. Jättekul grej då folk uppskattar det lite personliga.
Hockeybussen kallas hans buss när han kommer rullande.

Jag ska fixa en grej med en fluffig fäll och lite gosedjur framme.
Mellan förarplats och dörren framme nedanför framrutan.

Ska ju hem snart så jag ska med omsorg välja ut vilka som ska med
Kommer nog att hålla lite snö, kyla, vilt härifrån tema.
Vi har ju mängder med gosedjur hemma.



Ska ha den här fällen att bygga upp allt på och fästa på nåt vis så allt ligger kvar.
Framdörren är ju stängd nu på bussarna för smittans skull.
Det gör att den delen av bussen är helt orörd av mina kunder
Den är bara min och kan ses från hela bussen.

Blir perfekt att fixa till lite extra mys.
Sätter min egen prägel på bussen

Lite knäpp ska man vara!
Allt blir så mycket roligare då.

Lägger ut resultatet sedan när det är klart under nästa vecka :)

Av Sirpa - 10 januari 2022 10:21

Jag vill ju helst av allt jobba precis allt vad lagen tillåter under min vistelse här i Duved/Åre.
Nu är jag framme vid den dag då jag måste vara ledig.

Den har jag startat tidigt som vanligt.
Samlade ihop all tvätt och väntade ett par timmar med att ladda maskinen, då kollegor låg och sov.

Möblerade om mitt rum igen för att isolera den vägg som är mot toan som ligger vägg i vägg med mitt rum.
Jag väcks om nätterna när någon besöker den och har sedan svårt att somna om.

Nu har jag ställt klädställningen mot den väggen och hoppas på att textilierna kan dämpa ljud.

Annars så är det städdag för min del här i huset. Har redan städat badrummet och toan fixade jag igår.
Håller ju hela tiden efter båda när jag använder dom.
Ska dammsuga överallt men jag tror inte det behöver våttorkas denna gång.
Möjligtvis köket men inget mera.

Nu är vi ju full styrka här i alla rummen så det blir en del skräp och damm.

Ute är det -20 grader så det inbjuder inte direkt till att vistas ute.
Härligt och vackert är det. Luften är ju så torr i sin kyla här i Jämtland.
Inte som hemma, rå och fuktig.

Fick ett härligt foto vid 8 tiden när det började ljusna vid himlaranden.

Thermometern vid köksväggen visade nästan -21 vid 9 tiden.

Jag hoppas på att få jobb imorgon.
Har ingen nytta av två lediga dagar.
Bättre att jobba och ha reducerad veckovila då jag ändå får en rejäl kompenserad ledighet 16-20/1 när jag åker hem.
Längtar hem!

Får se hur kommande dagar blir i veckan.
Det skall tydligen komma ordentliga mängder med snö.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards