Alla inlägg den 20 januari 2022

Av Sirpa - 20 januari 2022 00:25

Onsdagen rusade verkligen fram tidsmässigt. Min sista lediga dag hemma för den här gången.
Fick en hel del gjort så det jag planerat göra hemma blev utfört.

Det låste kraftigt ute hela dagen och skulle sedan till kväll och natt utvecklad till ett riktigt snöoväder.
Så blev det.
Jag somnade välsigt tidigt på kvällen för att sedan innan midnatt vakna av ett rejält oväsen ute.
Det dånade i dungen i hästhagen och skogen bakom.
Tittade ut och såg att det kom ner snö i vinden.

Tog ett skumt foto på min bil som står parkerad framför verandan då jag på morgonen kommer att stuva in det jag skall ha med mig till Duved.
Tar ju med all mat hemifrån för att kunna därborta bara ägna mig åt att jobba.
Dessutom är det mycket billigare att handla på Willys och Lidl än uppe i Åre på Ica där.

Ligger nu vaken med båda katterna hos mig här i sängen.
Det är som att bägge förstår att jag kommer åka iväg imorgon bitti.
Blir borta en hel månad denna gång.
Anpassar nästa ledighet till min sons 40 årsdag som är den 20/2.

Så det hinner bli en rejäl hemlängtan innan jag kan styra bilen hemåt igen.
Fast denna gång kommer jag att helhjärtat kunna ägna mig åt att bara jobba.
Får också vila och sova ostört i huset då vi bara blir två som bor där.
Så vistelsen kommer att bli helt annorlunda. Det känns bra.

Gårdagen var trevlig.
Hann umgås några timmar med min bästa vän och bollplank.
Vi satt och pratade i flera timmar, fikade och mådde gott i varandras sällskap.
Det blir ju så sällan vi ses nu när jag är borta så långa perioder.
Desto viktigare att få kvalitetstid och hinna ventilera allt som hänt i bådas liv de veckor som gått

Jag hann dessutom panta allt som blivit samlat nere i källaren som jag rensade i tidigare.
Fick ihop en slant som jag köpte semlor och knäckebröd för.
Älskar Sport+ Knäckebbröd som inte finns att köpa överallt tyvärr
Det är ett grövre och nyttigare knäckebröd. Jättegott dessutom. Det vet jag sen innan lukt/smak försvann.

Tankade bilen med sorg i hjärtat.
Gick på över 1000:- att få till full tank.
Dieselpriset är brutalt.
Det är tur att min lilla bil inte drar så mycket.
En resa hem kostar för mig med de 122 milen jag kör hem och åter Duved sina tuffa 1200:- om jag kör lugnt och sparsamt.

Den kommande resan blir en prövning då det kommit ner snö härhemma också.
Jag vet att plogning häråt landet inte är den bästa så det lär bli ett äventyr med resan upp under Torsdagen.
Blåsten härjar ju längs hela vägen upp så jag får se hur framkomligheten är.
Upp måste jag idag då mitt jobb drar igång imorgon igen.

Nu ska jag sova vidare.
Åker efter att barnbarnet farig iväg till skolan. Tar lite morgonkaffe med bästisen innan det bär iväg de 61 milen jag har att köra.

Natti Natti


Hoppas min Skyddsängel är med mig

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards