Alla inlägg den 9 januari 2022

Av Sirpa - 9 januari 2022 21:32

Jag har ju inte smak och luktsinnet iordning alls sen jag hade Covid19.
Så stark mat är super då det biter i munnen.
Den här är toppen :)
Chilli

Av Sirpa - 9 januari 2022 07:09

Undrar hur folk tänker som kommer hit till snö och stundtals rätt isiga vägar med däck på bilen som absolut inte fungerar här.

Senast igår var det en bil som försökte ta sig uppför vägen/backen upp till Duveds Linbana, där vi kör med bussarna hela dagarna upp och ner.
Han kom halvvägs upp och insåg att det inte var någon bra ide.
Började sedan kana baklänges nedför backen och var en stund ute i snödrivorna på sidan av vägen.

Nu gick det bra. Jag beskådade eländet en bra bit bort för att inte störa. Skistar personal stod i avaktan för att se hur det hela skulle sluta. Isiga spår i den backen efter bilar som kanat och haft sig gjorde att jag var tvungen att ringa efter grusning av backen då den blev glashal även för oss bussar.

Det resulterar istället i att när det är grusat så kör folk som fan istället. Möte mitt i med en strassnisse med skidhjälm på skallen och noll koll på läget får vi leva med istället då.
Jag föredrar riktigt vinterväglag utan grus, då tar folk det lite lugnare.

Dessutom är det väldigt många människor som inte har den blekaste aning om vart dom har sin bil.
Backar och har sig så det står vilt till överallt.
Med stor risk att köra på andra fordon och människor. Små barn är ofta i farozonen för sådana backare.

Jag är sån att när det kommer en sådan bilförare som inte kan hantera sitt fordon, att jag stannar och står stilla med min buss och låter personerna ifråga stöka klart med det dom håller på med.
Vägrar beblanda mig i röran och dessutom är det så att om jag står stilla så kan ingen komma och påstå att bussen gjort något.

Jag har full förståelse för att det kan vara oroligt och otäckt med nya ställen.
Men för sjutton!!! TA DET LUGNT!!

Lämna stressen hemma och ta den inte med hit till vintersemesterparadiset Åre.

Sedan dessa felparkerare.
Det står skyltar uppe överallt i bussarnas vändzoner med " jagskabara" folket skiter fullständigt i dessa.
Parkeringar finns överallt!
Det är bara att åka dit.
Men "jagskabara" folket måste stå precis intill just den del där de sedan ska med sina skidor på axeln.
Helt livsfarligt för dessa individer att gå några steg extra.

En del av vår arbetsdag här i Duved/Åre levererad i text :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards