Alla inlägg den 7 januari 2022

Av Sirpa - 7 januari 2022 07:02

Nu är Jul och Nyårshelgerna över för denna gång.
Vi trodde att resandet på Skidbussarna skulle minska men icke, det fortsätter, om än mindre kaotiskt än tex Nyårshelgen.

Förstår att folk är less på pandemin och vill ut på något roligt.
Men den är inte över på långa vägar.

Jag är så tacksam att vi nu kunnat stänga framtill i bussen så vi förare inte måste ha folk i knät.
Visst väcker det irritation hos vissa som anser att det är deras fulla rätt att gå in och ut via framdörren och sitta framme vid oss förare och hosta rakt ut i luften.

Nu handlar det om liv och hälsa.

Visst, jag har haft Covid19 men jag vill ändå inte få ny smitta och sedan ta med mig det hem till mina nära och kära.
Jag kommer nära människor men det är utomhus i friska luften.
Där kan jag också gå åt sidan och bara styra upp med hjälp av min starka Trafikledarröst :)
Det kommer jag långt med.
Informera och berätta hur vi jobbar snidigast vid av och pålastning av skidor och brädor.

Dagarna går fort nu tycker jag när det fortsätter att vara mycket resande.
Jättebra!!
Snart får jag åka hem till mina nära och kära och sova med min älskade katt.

Jag åker hem troligtvis på natten den 15/1 eller sticker tidig morgon 16/1.
Beror helt på hur trött jag är.
Hemresan känns bara som en stund för mig själv i vila de nästan 61 milen jag har.
Fast kostnaden skrämmer.
Dieseln är ju uppe i 20.50 redan och det bara stiger.

Nu har jag tre dagar fyllda med jobb innan en dags ledighet.
Jag har inget behov av ledigheten nu då jag känner att jag hittat balansen i jobbet
Får min vila på nätterna och det räcker gott.
Men lagen gäller och jag måste vara ledig tyvärr.

Är hellre längre ledig för att kunna åka hem istället.
Jag är ju här för att jobba och inget annat.
Är inte intresserad av att vara social med de andra som bor i huset heller utan sköter mitt och vistas lediga tiden i mitt rum eller ute.

Ser på väderleksrapporten att det ska komma mera snö.
Jättebra! Då får jag skotta snö och få träning samtidigt.

Igår var det sånt härligt ljus igen så jag var bara tvungen att ta ett foto till på den vackra kyrkan här i Duved.
Snön och ljuset! Helt underbart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards